fredag 1 mars 2013

Svart igen och Estland

Ja hela veckan har vigts åt den svarta leran. Älskar den - men nu ser mina händer inte så roliga ut. Folk tror väl att jag håller på och meckar med fordon på fritiden. 30 ljusstakar har jag drejat och ett par krukor med lock som skulle blivit ljusstakar de med egentligen. Lite disträ alltså. Sen har jag plockat i och ur ugnen, glaserat och sånt. Nu måste jag städa för i morgon håller jag kurs - kul! 

Och så kan jag med glädje meddela att min bok Fabulös keramik har sålts till Estland och kommer således att översättas till estniska. Hurra för det! Vapustav keraamika  kanske den kommer att heta då (om man använder googletranslate men det gör nog inte översättaren får man hoppas). Snart finns boken alltså på 6 språk. Helt overkligt.










God härlig fredag!

10 kommentarer:

  1. Men åh, det är så fiiiiiiint!
    Fin helg!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Sex språk... Wow! Heja dig!

    Och ljusstakarna... Vill ha! Ha en fin fredagskväll!

    SvaraRadera
  3. WOW och Grattis! Här finns det din bok också!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag undrar vad du använder för kamera? Objektiv? Fina foton! Fin blogg!
    Med vänlig hälsning, Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du! En Canon Eos 5D Mark II - fotar jag med, bra kamera!

      Radera
  5. Jättefint!!

    Grattis till att din bok sprids overall!!

    Trevlig helg /Carina

    SvaraRadera
  6. Så många fina ljusstakar! Gillar verkligen att de är svarta. Grattis till dina böcker i så många språk :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Sååå vackert...
    och grattis till att boken får nya läsare! Den är UNDERBAR!

    Varma hälsningar,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Hittade plötsligt bilder från din verkstad i mitt instagramflöde från en barndomskompis... :) Karin som var hos dig igår. Världen är så liten, rätt ofta.
    Ha nu en fin vecka!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  9. ÅÅååå, jag är tillbaka efter en något stressig tillvaro utan tid att läsa andras bloggar.
    Njuter av dina fina bilder, din keramik och sörjer att jag bor så långt bort att jag inte kan besöka ert fina kapell. Det ser verkligen jättefint ut och jag är säker på att det kommer bli hur bra som helst.
    Lycka till med öppnandet av nya butiken.

    Ebba (EbbaPåLandet)

    SvaraRadera

01 09 10