lördag 2 juni 2012

Fredagsmyset

Klockan halv tolv en
fredagskväll kan man ha det
såhär kul.


såg ut såhär igår. Några timmar på knä och ganska många hårda ord senare är golvet på plats. Nu ska det strykas med en stain-stoper och sedan fogas. Mycket snyggare än en plastmatta med träimitation tycker jag.
På tisdag ska det fotas här så vi har en del att pyssla med utöver detta. Bygga klart pergolan och lägga marksten, banka ihop ett plankbord, tapetsera vardagsrummet, måla taket och lite annat. Vad sysslar ni med?


Franskt cementgolv från
Stiltje. Svårt att välja
platta? Ta alla sorter!



37 kommentarer:

  1. ÅH det blir ju supersnyggt!:) Förstår att du var uppe länge..nu när det är ljust så länge på kvällarna hinner man ju så mycket mer! Ska bli spännande att få se slutresultatet! Här blir det till att ta in ved och så ska jag nog röja ur ett rum i källaren! Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Men herregud så snyggt!! Klart man tar alla om man inte kan välja. Är de svåra att lägga? Plattorna är väl tjockare än vanligt klinker? Vad har du för underlag?

    Ha en fin helg (trots att sommarvärmen försvann).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är det! Vi har gjuten platta i hallen, sen har vi lagt golvvärme-slingor, flytspacklat och sen ett lager sättbruk under plattorna. Jo jag tror de är tjockare än vanliga men har aldrig lagt plattor förut faktiskt.
      Detsamma till dig!

      Radera
    2. Såå flot arbejde, jeg har fået din bog til jul, elsker den...:O) Hilsen Sanne.

      Radera
  3. Ååååhhhhh vad snyggt det blev!!!!!!!!!
    Vilket jobb ni har gjort!!! jag menar plattorna hamnar ju inte så där snyggt av en slump precis....

    Idag håller jag på och packa bilen...ska ut på en kul endagarsresa.

    Lycka till med era projekt och ha en fin helg!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat, det blev ju superfiiiint!!!

    SvaraRadera
  5. Så så så snyggt! Tack för tips, måste få till det där någonstans i huset, oj så snyggt!

    SvaraRadera
  6. Fasen Frida så snyggt, det såg vi ju redan när du visade oss på plats! Helt galet snyggt! Hörrö nu fick jag en impuls att köra ner igen till din granne för att lassa bilen full med de där sköna klinkersen...

    SvaraRadera
  7. Men shit vad snyggt!!!! Bland det snyggaste jag sett på golvfronten faktiskt :).
    KRAMAR!!
    Madeleine

    SvaraRadera
  8. Underbart! Jag är förälskad i ditt golv :)

    SvaraRadera
  9. Åh, åh, åh jag är helt betagen av ditt golv! Vackert!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Shit pomfritt va fint det var! Så snyggt att det var blandat, du är fiffig du :)
    Kram Monica

    SvaraRadera
  11. Wow så snyggt!
    Duktig du är som lagt dem själv med:)
    Ha en fin kväll!
    kram Sofi

    SvaraRadera
  12. Så himla fint blev det! Superläckert!

    SvaraRadera
  13. Du vad läckert det blir!! Spännande att se på tisdag..lycka till med resten av fixet,Visst är det bra med deadlines?! :-)Kram

    SvaraRadera
  14. Åhhh så läckert vännen!!! Verkligen snyggt!

    Kram Jes

    SvaraRadera
  15. Lekkert!!!
    Jeg er så imponert over kreativiteten og energien din!
    Ha en fin dag!
    Klem Nina

    SvaraRadera
  16. Men så djävulskt snyggt, jag dog just lite av avundsjuka och så fort jag har råd så kommer jag att vilja ha ett golv som ser EXAKT ut som detta! Underbart på alla fronter, du är en fantastisk inspirationskälla!

    SvaraRadera
  17. Superfint!!! Du har sån energi :) härligt. Själv ska jag prova att dreja idag, storbandaget (efter att jag slant med kniven) på fingret är av, nu har jag ett litet .., hoppas det ska funka :)

    SvaraRadera
  18. Så vackert, Du har helt rätt, kan man inte välja då tar man alla fina sorter som finns :)

    Kram/Marion

    SvaraRadera
  19. Läckert!!!!
    //Berit

    SvaraRadera
  20. Hittade din blogg igår, åh så inspirerand- din härliga keramik,dina knorrar i texterna,allt :) läste ett helt år bakåt i din blogg.
    Tog fram betongsäcken som legat i tre år :)
    /Sari

    SvaraRadera
  21. Åhh! Helt enkelt underbart! Åh vilket jobb sedan, det verkar vara en ganska stor yta..
    Må så gott!
    /Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä inte så stort - bara 6 m2! Men mycket jobb...

      Radera
  22. Det var bland det snyggaste jag någonsin sett!!! Wow så duktig du är, jag blir så inspirerad! Jag vill också ha ett sånt golv!!!!!!

    SvaraRadera
  23. Men herregud sååå coolt!!! :)

    SvaraRadera
  24. Men det där måste vara det absolut vackraste golvet jag någonsin sett!
    Vilken otrolig idé! Å så kul att ni vågade genomföra den. :-)

    SvaraRadera
  25. Läckert, mycket snyggt!

    SvaraRadera
  26. Det där kan mycket väl vara det snyggaste golvet någonsin!

    SvaraRadera
  27. verkligen sjukt snyggt golv! Funderar vart vi kan ha liknande här hemma.
    Mest trägolv i vårt hus men kanske när vi gör om badrummet...

    SvaraRadera
  28. Galet snyggt, fina fina du :)
    Kram

    SvaraRadera
  29. I hope you can understand since I cannot write in Swedish! Love, love, love your hallway. Would you be able to tell me where you sourced the floor tiles as I would love to try to recreate something similar in my own home. Thank you.

    SvaraRadera
  30. This is wonderful!! I love it.

    SvaraRadera
  31. Es gibt eine Person, von der ich weiß, dass Sie eine private Diskussion führen und Ihr Problem im Handumdrehen lösen können. Diese Person ist der immer wieder erstaunliche Dr. Egwali, ein Zauberwirker, der seinen Zauber benutzt hat, um das Leben so vieler Menschen zu verändern, die ich kenne. Sie nennen es einfach Liebe, berufliche Laufbahn, Beschwerden, was auch immer der Fall sein mag, er ist pünktlich, um sich um Sie zu kümmern. Sie können ihn über WhatsApp / Viber + 2348122948392 kontaktieren
    Mail: dregwalispellbinder@gmail.com ..
    Habe eine private Sitzung mit ihm und sei für immer glücklich
    Alles Gute !!

    SvaraRadera

01 09 10