tisdag 30 april 2013

Kom kom!

Vi har öppet i Rönne kapell i morgon 1 maj! Kom och titta på keramik och fika vetja. Brunch/lunchtips: Sebastian gör supersmarriga smörgåsar som den här:

Pastor Sams grillade lyxmacka med chevre, honung, rödlök och balsamvinäger.

Det finns vanlig ost också.
Vi köper surdegsbröd bakat av pastor Sam som bor på andra sidan ån i Rönnestorp. Hans bröd är helt fabulöst!

Nu kör vi konsekventa öppettider ända fram till september:
Alla lördagar och söndagar 10 - 18


VÄLKOMNA!


6 kommentarer:

  1. Men nu måste jag lägga in en kommentar!:-) Jag har följt din blogg ett tag nu och tycker den är så otroligt inspirerande, härlig och varm! Jag är själv keramiker sedan åtta år tillbaka med egen verkstad och butik, men för ett och ett halvt år sedan efter ett lååååångt velande tog jag beslut om att minska ner radikalt i mitt skapande för att börja studera......främsta orsaken är att jag började få abstinens på arbetskamrater, ett stort behov att ha någon nästan varje dag att bolla idéer och tankar med därav ny livsstil. Men jag blir så himla sugen igen att starta upp i samma omfattning som tidigare när jag kikar in hos dig, men vet hur det blir sen ;-)! Tack för inspirerande inlägg och LYCKA TILL med din fina nya lokal!
    Hälsningar! Leni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Leni för fina ord om bloggen! Oj jag älskar att vara egen - men jag jobbar ju med ganska mycket olika saker och uppdrag och samarbetar en del med andra så när jag är ensam i verkstan njuter jag. Men jag förstår att om man alltid är själv kanske det blir lite ensamt.. Men du kan ju alltid ångra dig och gå tillbaka till ditt hantverk längre fram när du har lust - det finns ju där och väntar!
      Kom gärna hit om du har vägarna förbi! //Frida

      Radera
  2. i like so much the croque monsieurs !!! I'm coming !

    SvaraRadera
  3. Mmmm det där såg gott ut. En tur är inplanerad i sommar!

    SvaraRadera
  4. Det ser gott, fint, mysigt och trevligt ut alltihop:)
    Hoppas få till ett besök i mitten av maj!
    Hälsningar Åsa

    SvaraRadera
  5. Ojoj Pastor Sams varma mackor var väldigt goda!

    L&UB

    SvaraRadera

01 09 10