onsdag 20 maj 2015

Vad jobbar jag med?



Undrar en del. Faktiskt undrar jag själv det ibland. Man kanske kan tro att jag håller på med lera dagarna i ända men nä - inte riktigt. Just nu renoverar och förbereder vi en hel del inför Sebes och mitt nya liv som börjar på riktigt i höst - då vi kommer jobba massor i vår restaurang. Det känns så spännande! Sen försöker jag dreja upp lite keramik till den nya butiken, och ungefär hälften av min tid lägger jag på att pyssla, fota och göra reportage till Expressen.
Och IDAG kommer ett nytt nummer ut av magasinet Handarbete & Pyssel!


Jag har bankat på silverskedar





Tryckt på en tygväska, kavlat
fina hängen i lera,
snickrat en ram med armeringsnät,
målat porslin..


...och hälsat på i Kajsas verkstad!
Där visade hon hur hon så otroligt
fiffigt fixade snygga mönster i
lera med schellack:


Allt går att se steg för steg
i tidningen.

1 kommentar:

  1. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    SvaraRadera

01 09 10