tisdag 23 oktober 2012

Kakel del 2

Del 1 här.
Nu har jag plockat kakelprovbitarna ur ugnen. Det blev rätt fint. Baksidan är rutad så att de ska gå att kakla upp. 


Leran under är mörk. Den turkosa
glasyren skimrar i lite lila.
Ja så kan det bli.
Stora plattor, 10 x 10.



Små plattor, 5 x 5.



Diamantkakel, 10 cm höga.
Gjorde de i turkost också men
vitt blev finast. Jag ritade
mönstret på papper först.



Stjärnor i turkost. 



Det här kaklet är inte klart -
dekaler ska på!


Ja så var det med det. God tisdag!


24 kommentarer:

  1. Åh, vad snyggt!!!!!!!
    Vilken idéspruta Du är!!! och att Du kan tillverka från idé till färdig produkt, som sen kommer ut på marknaden, det är så fruktansvärt imponerande!!!
    Du har verkligen blivit idol/förebild för mig!!!

    kram lisamaja

    SvaraRadera
  2. F-N så snyggt Frida!!!!!
    Sjukt alltså!!

    SvaraRadera
  3. Men du kanske får mig att vilja ha FABkakel istället för Marrakech. Det är stort det :-)

    SvaraRadera
  4. Så vansinnigt fint! Vad duktig du är!

    SvaraRadera
  5. Så fint! Du är så duktig!

    SvaraRadera
  6. Så fint, dom är ju fantastiska och så annorlunda. Du är så påhittig. Ha en bra dag. Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Fint! Gillar speciellt diamanterna!
    Jag tror att jag har en likadan plastduk (eller om det är ett tårtpapper) som du använt till de två översta. :)

    SvaraRadera
  8. Du är ett geni!! Hur får du plattorna att behålla formen i ugnen å inte "böja" till sig?! Tack för all inspiration:)) Ser med spänning fram emot vad ni ska hitta på med det underbart söta kapellet... Må gott /Sophia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det är jag verkligen inte! Och nog skevar de lite - men inte så mycket - funkar absolut att kakla med tror jag..
      Tack gulle dig!

      Radera
  9. Olala vilka otroligt snygga kakel hörrdu!! allihopa får bo hemma hos oss, närsomhelst o varsomhelst! Du är otrolig!

    SvaraRadera
  10. Oj oj oj... Jag är sååå imponerad! :)

    SvaraRadera
  11. Kan bara hålla med alla föregående "åh-ande" kommentatorer! Såå snyggt!
    När kommer du till mig och kaklar då?? = )
    Jag kan tänka mig att knacka ner lite kakel för att få dit ditt!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  12. Men käre nån, kakel! Riktigt riktigt snygga är de. Du har skaffat dig en alternativ karriär, igen!
    Ha're fint!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  13. Åh va fina dom blev, du är så duktig Frida! Jag kommer vilja besälla! /Sandra

    SvaraRadera
  14. Underbart vackra gillar din blogg Gun

    SvaraRadera
  15. Sjukt snyggt! Jag har nu beställt din bok och väntar den hem med spänning :)Kul kul!

    SvaraRadera
  16. Men så vackert! Kan man köpa en mindre andel kakel av dig? Vad skulle det kosta i så fall? Vi ska kanske flytta till en äldre gård och då behöver vi renovera, och det hade varit så roligt att ha något fint kakel någonstans. Kanske bara ovanför handfatet i badrummet eller så.

    SvaraRadera
  17. Hello, are you selling your products in Paris, France? I wish to buy this pattern: Det här kaklet är inte klart -
    dekaler ska på!

    Many thanks
    Emilie

    SvaraRadera
  18. Can I buy any of these tiles from you? I like the last picture at the bottom of this page. I'm in Florida in the US.

    SvaraRadera
  19. Hello I am also interested in the pattern without stickers (the hexagoon with the flourish piece). I am in the US do you ship and can you send me prices? bearfact@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Hello, are you still in activité? Do you ship to Europe? E-mail: lacrie@hotmail.com

    SvaraRadera

01 09 10