torsdag 9 juni 2011

torsdagtorsdagtorsdag

Idag är det heldag i verkstan som gäller. Och lite städning efter kursen igår kväll. Fat och odlingsstickor, koppar och skålar står och dräller överallt. Läs mer om en kväll hos mig här. Vi kavlar och drejar fantastisk keramik. De flesta som kommer är nybörjare, det är roligt att se hur bitna de blir - precis som jag blev! - och många bokar direkt en ny keramikkväll. Då blir jag glad och mallig!


Stämplar, virkade band och bokstäver
används flitigt.
Förkläden med volang sydda i tyger från
Stoff och Stil. Så man kan kladda med klass. 

Kavlad kanna med mönster från en spets-
gardin. 



Ha en fin dag hörni!


12 kommentarer:

  1. Ohhh, vilken snygg kanna! Roligt att kunna inspirera andra inom keramikens konst, måste vara mycket givande.

    SvaraRadera
  2. Jag hade gärna gått kurs hos dig om det inte var så långt bort. Jag tror ju att jag kan allt om keramik teoretiskt nu efter att vi gjort boken :)

    Hör hårt i verkstan nu!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Kul med keramikkurs, skulle jag också vilja gå nån gång!

    Ha en bra dag!
    Kram E

    SvaraRadera
  4. Åh, så vackert!!!! jag skulle så gärna vilja gå på kurs hos dig...men det är för långt borta...Du ger ju såå mycket inspiration! Till skillnad från dom gamla tanterna som jag gick på kurs hos, dom dödade allt vad lust och glädje till keramik och lera hette. (fast jag är en "tant" själv, men med UNGT sinne;))

    Ha en fin dag!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  5. Härligt Frida - då ses vi! =D
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Har sneglat på din kermaik en längre tid och den är SÅÅ FIIN!! Jag bor en bra bit ifrån din butik/café men jag funderar på att ta en liten sommartripp dit. Jag skulle bara vilja veta lite priser innan, hittar inte uppgifter om det nånstans. Vad kostar tex. charleykoppar som är dekorerade eller Rönne? Ibland vill man ju även duka med en assiett eller litet fat. Finns det något som du tycker passar till och vad är det i så fall för pris på det?
    Hälsn. från Karin

    SvaraRadera
  7. Tack Frida för den mest inspirationsrika kvällen jag haft på länge!!!
    Hade så roligt och trevligt! och mycket fint hann vi göra oxå! Längtar såå till att få se våra alster efter bränning!
    Vi ses snart igen hoppas jag!!!
    Kram från Helena

    SvaraRadera
  8. Hej hej!

    Karin - vad roligt! Tyvärr är det väldigt skralt på hyllorna just nu men jobbar dag och natt för fylla på! Rönnekoppen kostar 180- och Charley´sar mellan 299 och 499. Fat till Rönnekoppen är på gång.
    Kom lite längre fram i sommar då det finns mer på hyllorna så jag inte behöver skämmas när du åkt så långt.. Maila mig gärna innan om du vill att jag ska lägga undan någon keramik till dig!

    Helena - Tack själv, så roligt att ha er hos mig!

    Tack för alla fina kommentarer!

    SvaraRadera
  9. KEramikkurs låter superskoj!! Önskar återigen jag bodde närmare... Puh!

    Kramar till dig denna fredag!
    /Elin

    SvaraRadera
  10. Du gör så fina saker så jag dör! Älskart! Ska gå en kremikkurs med min mamma (först blev den inställd så nu har vi hoppat på en annan, får hoppas att den blir av!) och hade tänkt ta med mig några spetsdukar. Tack för tipset om att kavla på, smart! Förstår inte riktigt i praktiken hur det går till, men det kanske ger sig på kursen.

    SvaraRadera
  11. Och hade jag bott närmare dig hade jag självfallet gått en kurs hos dig!

    SvaraRadera

01 09 10