lördag 17 december 2011

Julpyssel



Julpyssel i lera. Mitt bidrag till Fabrikens decembertema. Lätt som en plätt fixar man till snyggaste juldekorationerna med hjälp av pepparkaksformar. 


Kavla ut lera och tryck ut mönstret med dina kakformar. Jag köpte de här snöstjärneformarna på nätet hos KlaraForm.


Jag använde lera som jag sedan brände i min keramikugn men det går utmärkt att använda tex Panduros lufttorkande lera som man sedan kan måla eller spraya i någon snygg kulör!



Häng snöstjärnorna i fönstret, i granen, på bambi eller som dekoration på julkappspaketen.
Passar på allt.

God jul Fabrikanter!

14 kommentarer:

  1. ååh vad fint! Och som alltid när jag är inne på din blogg så blir jag keramiksugen :) kram från mig

    SvaraRadera
  2. Jättefina! Gillar formarna jättemycket.

    SvaraRadera
  3. Såååå fina!

    Jag har undrat så var man kan hitta de där fina formarna också, nu vet jag :) - tack!

    SvaraRadera
  4. Jätte fina =)
    Kram denna 4:e advent!

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilket superfint julpyssel. Enkelt och snyggt! :)

    Ha en fortsatt underbar söndag! kram Linnéa

    SvaraRadera
  6. Fint som attan! bra tips på enkelt pyssel som ändå ser proffsigt ut. Formarna gör ju en stor del i det hela. Sådana vill jag med ha!

    SvaraRadera
  7. Underbara! Jag har gjort något liknande, fast i klassiska pepparkaks form, om man så säger. Och sedan raku bränt rubbet, vilket givit dom personliga uttryck. God Jul önskar Lisbeth
    http://wabisabi-style.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Åh jag som har lovat mig själv att det är både färdigklickat i webbutikerna före jul och färdigpysslat! Nu blir jag nog tvungen att rucka lite på det löftet och klicka hem en snöflingeform, fantastiska!

    SvaraRadera

01 09 10