tisdag 27 november 2012

Regn regn

Det är inte så mysigt för såna som jobbar ute, som min man till exempel. Men för mig som ska spendera dagen över glasyrhinkarna i verkstan funkar det fint med lite drippelidropp på plåttaket. 



Jag måste visa några provgrejjer i keramik - tråd/snör-rullar. Maddes idé från början - hon ville gärna dreja rullar men eftersom hon aldrig drejar så tänkte jag testa att kavla dom istället. Nu ska de bara brännas och få snöre om kroppen. Något skeva dock.

God tisdag!


4 kommentarer:

  1. Vad påhittigt! Och, lite skevt är bara charmigt!
    Nu har jag kommit igång med min blogg där jag har lagt upp lite bilder. Kika gärna! millakeramik.blogspot.se
    Kram från Camilla

    SvaraRadera
  2. Läckert!!! ...och skevheten?? är i så fall bara charmigt!!

    //lisamaja

    SvaraRadera
  3. Vad gör väl det att de är sheva? Gör dem bara ännu vackrare tycker jag :)
    Igår var jag på plastparty och upptäckte att vi har en gemensam bekant. Emma med Lillstugan i Viby. Världen är liten!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

01 09 10