onsdag 27 mars 2013

Sliter mitt hår

och dricker starkt kaffe efter en tidig ugnskontroll till verkstan. Brukar köra en ugn på natten och på morgonen smyger jag ut i morgonrocken för att kolla läget. I morse var det väldigt varmt när jag öppnade verkstadsdörren. VÄLDIGT varmt. Ugnen hoppade visst över att stänga av sig vid rätt temp och brassade istället upp till sin maxtemp 1300°. Tror att all keramik där i ligger platt nu. Buhu! Dubbelbuhu.






Här kommer just därför lite sorglösa bilder från min instagram. fabfrida heter jag där. Kom igen nu onsdag.


5 kommentarer:

  1. Å, nej!!!!!
    :o( Vilken jobbig start på idag. Hopas att den repar sig.
    *Skickar lite styrka*

    SvaraRadera
  2. Oj, då förstår jag att det var varmt i verkstaden! Tur att det inte började brinna iaf.

    SvaraRadera
  3. Åh, nej! Fy vad trist att behöva göra om alltihop igen :(

    Hoppas ändå på en fortsatt fin dag för dig! kram Anna

    SvaraRadera
  4. Oh ... Hur gick det? Hoppas! Men ibland går det bra att bränna högre än man tror. Jag bränner en bra bit över 1200 ... Hoppas som sagt att det gick bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm jo fast en skröj till 1300 kanske inte är så där toppen om man vill glasera sen.. Nä det är bara att ta nya tag! Snart är ugnen som ny igen!

      Radera

01 09 10