fredag 13 december 2013

Bra dag!


Luciadagen. 
När jag var liten bodde jag på en folkhögskola (sjövik) som firade Lucia med ett fantastiskt tåg i en fantastisk sal varje år. Eftersom min pappa var lärare så lussade faktiskt några elever även på morgonen hemma hos oss. Där satt jag med mina tjocka glasögon och blinkade. Trodde att det här med lucia var nåt för att fira mig - det är ju min födelsedag och allt. Jag vet ju nu att det inte är så - men ändå känns det så där extra härligt att fylla år på en så bra dag.
Och när jag bodde i Stockholm gick alltid min kompis Loella och jag upp vansinnigt tidigt för att titta på Adolf Fredriks musikklassers helt underbara luciatåg. Ett år hade lucian på sig brudklänning! Ujuj vad vi har snutit oss i dom kyrkbänkarna.. 
Nu för tiden nöjer jag med att titta på mina egna småpojkars tåg. Det är inte dumt det heller! 


Hittade en så fin papperstjärna på Indiska -
den smälter in i vår tapet kan man säga. 

God Lucia på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

01 09 10