torsdag 22 maj 2014

Men Fabriken

har ju startat igen - det hade jag helt missat! Veckans torsdagstema är i alla fall "plocka in naturen". 
Utanför vårt sovrumsfönster står ett gammalt äppelträd som fullkomligt exploderat i äppelblom. 
Det är så vackert att jag njuter lika mycket av det inifrån sovrummet som ute i trädgården.



Nu när det är sån här sommarvärme sover vi med vidöppet fönster. I natt vaknade jag av en fågel som sjöng så fint, ställde mig i fönstret och lyssnade på en ensam liten fågel som satt i äppelträdet. Näktergalen. Ja just det Nightingale heter den ju på engelska, den sjunger ju på natten! Det var så fantastiskt att jag var tvungen att väcka Sebe. Så där stod vi i mörkret, höll andan och bara lyssnade. Makalöst vackert!
Men när det börjar ljusna måste jag stänga fönstret snabbt för då börjar visst det riktiga arbetspasset för alla bin och humlor, och dom orkar jag inte lyssna på för länge.

5 kommentarer:

  1. Tapeten, trädet därute, lampan, färgerna, stämningen. Underbart.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar stämningsbild. Vi hör också näktergalen om kvällar och nätter. Det är såå härligt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken gåva,att kunna stanna upp och bara vara och ta tillvara.
    Jätte fint fönster ut mot livet. Jätte fin tapet som säkert gör sig bäst när det är regn och rusk utanför (men inte är så tokigt i sol och blom också)
    Fint inlägg!

    SvaraRadera
  4. Ja jösses vilken vacker fond. Vilken skatt att ha en sådan vy att njuta av från insidan (och utsidan) Underbart :)

    tina | fabriken

    SvaraRadera

01 09 10