onsdag 3 december 2014

JULfeeeling i H&P



Nu är julnumret av Expressens magasin Handarbete & Pyssel ute. Ujuj vad jag och Sebe har knåpat och fotat inför det. 
Så som runda pepparkakshus:



Kavlade glöggmuggar i keramik:



Kokat polkaknäck:



Pysslat med papperssnöre och lim:


Snickrat en liten prydnadskälke till granen:


Sytt en enkel julstrumpa med stjärnor av filt:


Och såklart gjort reportage, 2 stycken till och med. Hos tårtiga Johanna i hennes fina julpimpade kolonilott:



där hon visade hur man kan göra ett luciatåg av sockerpasta:


Och hos Anna - stjärna på stearinljus:



Jag säger som Anna - välj stearinljus till jul! Läs mer om vad dessa härliga människor brinner för i tidningen, ute nu!


7 kommentarer:

  1. Så många vackra bilder på fina saker. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer att den dagen vi fått bygg vår lilla dröm hus och allt är på plats. Drömmer jag om att få ha din keramik i mina köks skåp. ♥

    Skön Jul till er!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder!
    Så goda dina polkaknäck ser ut att vara! :)
    Vart har du fått tag i formarna till dem?

    SvaraRadera
  4. Vilka bilder!!! Jag hissnar! Galet fina!

    SvaraRadera
  5. Wonderful decorations. Amazig work.

    SvaraRadera

01 09 10