onsdag 16 februari 2011

Igår när jag gick en bloggrunda fick jag se en och annan våffla. Jag gillar såna. Så nu har jag härmats och mår för tillfället rätt illa.




Våfflor med jordgubbsgrädde, jo jag tackar, serverat på min mammas gamla prickporslin.





I måndags (alla hjärtans dag ni vet) var jag i Göteborg på möte med bokförlaget. Trevligt. 
På väg hem gick mitt tåg sönder och blev försenat 1 timme. 
När jag sen körde hem från stationen kokade bilen och jag fick stå i 20 minus och vänta på Sebe. 
Romantisk värre. 
Väl hemma hade han skrapat ihop lite rosor och det var ju väldigt fint.


15 kommentarer:

  1. Åh nej! Så bilen kokade. Trist efter tågincidenten. Men det var en väldans trevlig dag i alla fall. Även om den inte blev så romantisk för dig och mannen :)

    Våfflor! Det är ju sååå gott. Men jag brukar också må rätt så illa efteråt. Men vet du ... ibland är det värt det! :)

    Ha en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Ha-ha! Förlåt att jag skrattar högt här för mig själv, men det lät så roligt. Nu mår jag faktiskt rätt så illa...ja du, så går det ofta när man får ett il och skall kläka godsaker. Det går lite för fort och så känner man inte efter ;)

    Kul att hitta hit till ditt charmiga krypin! Jag lägger dig till min lista. Keramiker...jag älskar keramik. Är dock oerhört mycket novis, men det hindrar mig inte från att gegga så snart jag får chansen!

    Önskar en fin dag!

    Anna

    SvaraRadera
  3. hej
    oj vad mumsigt det ser ut och förstår att du mår rätt illa;)
    fy vad hemskt när allt går emot en, men skönt att du kom hem....
    Vad kul med bokförlag dock.
    ha en skön dag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Mmm, gott med våfflor, men förödande för känslig mage. Vilken tur att du fick en fin avslutning med blommor i måndags då, när både tåg och bil krånglade. Det ska bli så spännande att få se din bok när den blir färdig.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  5. Oj, så fint det var här! Vad bra att du lämnade fina hälsningar hos mig så att jag hittade hit, nu följer jag dig!

    Vad spännande med boken. Så himla coolt, ska bli jättekul att se resultatet!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Mums med våfflor! Men trist med bilen... Kul med en bok, det ser jag fram emot! :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. mmm..våfflor, vad gott! Kul att Du hittade till Min blogg också :-) Jag lägger till mig som följare på din fina!
    Kram Elina

    SvaraRadera
  9. jobbigt med alla prövningar.. men du, gott med våfflor ;)

    Hej o Hå och en kram,

    Karin

    SvaraRadera
  10. Nu gjorde du mig sugen, gud vad gott det ser ut!
    får hoppas det blir tid över i helgen för då skall här gräddas våfflor!

    SvaraRadera
  11. Nej men så trevligt att få så vackra rosor. :)
    Den rosa grädden ser väldigt gott ut, mmm... Hihi...
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  12. Vilken otur! Hoppas att mötet gick bra. Ja visst kan man bli lätt illamående när man förätit sig på våfflor, svårt att sluta för det är ju så gott!

    Kram från Malin

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Första gången jag kikar in här.. men gud så mycket fint och inspirerande! jag kommer besöka dig igen! hoppades att din butik skulle ligga i skåne men typiskt nog gjorde den ju inte det.. haha :) Hur som helst lägger jag till din blogg bland mina länkar! Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  14. Mmmm, det ser minst sagt gott ut! Så fint med jordgubbsgrädde, verkligen pricket över i´t! :)

    SvaraRadera
  15. Man ser var du fått ditt keramikintresse ifrån ;) Fint porslin!!! Usch, det där lät inte som någon höjdare.. Vilken tur att du hade en händig man som kunde rädda dig ;) Hoppas våfflorna tröstade, de ser verkligen förföriska ut! Kram

    SvaraRadera

01 09 10