söndag 27 februari 2011

Söndagsbilden. 




I veckan loppisfyndade jag. Fin trären stol för 75 spänn. Jag prutade inte ens. (visst är det svårt att pruta? jag blir alltid lite obekväm och nervös.. - 50? nä du får 20, jaha 45 - ok. lyckas aldrig med det där) 


Vår lokala loppis 245:an är så konsekvent, det mesta som är litet kostar 30 kronor. En visp i plast, ett askfat från Mallorca eller en kastrull med fastbränd spagetti, 30 spänn. Då är det läge att pruta kan man tycka. 


Men ibland så finns det billiga godsaker som den här stolen. Då slänger jag raskt upp 75 och kastar fort som attan in den i bilen, innan gubben hinner ändra sig.


Har ni gjort några superfynd?


11 kommentarer:

  1. Vilken härlig stol. Mycket bra pris tycker jag. Jag är skitdålig på att pruta så jag betalar oftast det som står;)

    Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha. Det känns som det är så himla svenskt. Vi är så dåliga på att pruta. Min man lyckades till och med höja sitt egna bud när vi var i Tunisien.

    En jättefin stol till ett riktigt bra pris!

    Kram/Hanna

    SvaraRadera
  3. Jag håller med! Jag är usel på att pruta och betalar snabbt om jag tycker det är ett bra pris - innan de ändrar sig :)

    Om jag gjort superfynd? Oh yes! Massor av fynd har jag gjort - men även en och annan dålig affär också :)

    Vi hörs självklart imorgon. Ha en underbar söndag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. UHHH så fin en stol og meget billigt synes jeg - du har helt ret - det er ikke altid så rart at pruta om priserne - men når det lykkes er det også bare ren lykke at have fået en 'skat' til en rigtig god pris ;o)
    Jeg har sidst fyndat et så fint glasskab i cremefarvet - det er bare lige mig så fint og dyrt var det heller ikke ;o)
    Klem Tina

    SvaraRadera
  5. Jätte fin, bra fynd! här i Stockholm är det ganska svårt att fynda på loppis.. allt är dyyrt! Men om man väl gör ett fynd så blir det ju extra lyckat :-) Men jag brukar försöka loppisfynda när jag åker Norrut. Älskar att loppisfynda!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  6. Haha, jag är också dålig på att pruta. Jag har en vän som är världsbäst på det, så jag brukar ta med henne. :) Riktigt fin stol du har hittat, gedigen skulle jag säga. :)

    Senast superfyndet måste vara gamla guldfärgade uniformsknappar. 3 st för 1 kr! (Bild kommer på bloggen inom kort).

    Ha en bra vecka som kommer!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Ooh, det blev fint! Kul med olika färg.
    Ha en fin kväll!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig blogg du har! Jag arbetar också med keramik, lite mindre för tillfället dock eftersom jag är föräldraledig just nu o det tar typ all min tid. Men min verkstad finns här i vårt hus i källaren och bara väntar på mig :-).

    Du gör väldigt fin keramik! Gillar särskilt det du gjort med dekaler. Har själv inte provat det ännu, men det borde jag ta tag i. Tycker att det är så charmigt!

    Kram/ Åsa

    SvaraRadera
  9. Vilken fin stol.

    Här hemma kryllar det av finfina loppisfynd, är lite dålig på att pruta, men ibland lyckas jag.

    Ett av alla superfynd är två stora lådor fulla med lego, det födde pojkarnas intresse för lego här hemma, så pass att de har ett rum bara för deras lego.

    Ha det bra

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  10. Det var ett bra pris för en jättefin stol. Grattis till fyndet!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  11. Stolen är underbar!! Så snyggt när den är trären.
    En del fynd har det blivit genom åren...längesedan nu jag sprungit på loppis, men det börjar nog snart när våren tittar fram.
    Ha en fin start på veckan!
    Kram Malin

    SvaraRadera

01 09 10