fredag 3 maj 2013

Hej fredag!

och hej på dig allergiska reaktion i ansiktet. En cocktail av vår, sol, stress och lera har gjort att mitt lilla fejs fått nog. Kli kli. Shotar tavegyl och tänker inte låtsas om det hela.
För idag är det fredag = bakdag. Tryffeltårta, muffins, bärpajer och chokladbollar står på schemat men först en tur till stallet för lektion och friskvård. Lovely!
Igår hängde jag en stund i pergolan utanför verkstan och planterade om mina frösådda pelargoner. Alltså de första jag sått i livet. Lagom mallig! Röda, orange och vita ska de bli när de blommar sen.









Ja en blommar till och med redan! När jag handlade pelargonjord på Rönne trädgård hittade jag stora fina doftpelargoner (en heter Lemon rose - fint namn) de blommar med små ljuslila/rosa blommor och luktar ljuvligt!

God fredag!



7 kommentarer:

  1. Hur i alla världen hinner o orkar du allt detta, du är beundransvärd, önskar jag hade din energi. Alltid lika kul att läsa dina inlägg o titta på fina bilder! Trevlig fredag o helg!

    SvaraRadera
  2. Ibland blir jag lite orolig för din hälsa! Fast jag inte känner dig så tycker jag att jag känner dig om du hajar vad jag menar. Du har så många järn i elden hela tiden och jag tappar nästan andan. Men de säger ju att har man bara roligt så är det inte så stor fara att stressa ibland. Ibland alltså!
    Ha det gott och sköt om dig och ditt lilla fejs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din omtanke! Men jag har absolut stressat för mycket - slut på det nu! Idag har jag tagit en tupplur efter lunchen till och med! Tack och kram

      Radera
  3. Har också lite pippi på pelargoner i år faktiskt, men sått själv har jag aldrig gjort. Trevlig helg bland bullbak och blomster!
    Kram Moa

    SvaraRadera
  4. Så fina, söta små pelargoner!

    SvaraRadera
  5. Det där med ansikten och allergiska reaktioner just nu känns igen! Jag har sett pestsmittad ut ett bra tag nu, och det tycks bara fortsätta, suck! Supersöta pelargoner har du hittat åt dej, dom skulle gärna få bo hemma hos oss också!

    SvaraRadera
  6. Så fina och kul med ett så gott resultat från en frösodd! Försökte mig på att så perenner från frö men det gick inte alls. Jaja man kan inte lyckas varje gång :P
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera

01 09 10