tisdag 8 januari 2013

Ett minne blott







är det fina pepparkakshuset men vad gör det. Snart är det jul igen. Jag smakade lite också, det brända sockret - fogen - var godast. Dammet var inte lika gott. Jaha nu är allt borta, uppätet, nedplockat, släckt och utkastat. Den var den julen. Mycket bra ledighet. Jag är glad och mätt på det mesta. Nu är det omstart för varenda kotte. Vilket år det kommer att bli. Min första arbetsdag spenderar jag mest framför datorn. Skriva massor av text, maila och göra listor. På all keramik som ska göras, Expressenpyssel, kurser och det som ska förberedas inför min nya bok. Här sitter jag. Lagom rörigt är bra. God tisdag!










9 kommentarer:

  1. Det låter verkligen som ett kul år! God fortsättning vill jag passa på att önska dig.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  2. Det låter spännande, lycka till på det nya året!

    SvaraRadera
  3. Våra små har frågat ända sedan pepparkakshuset blev klart "När får vi äta det?" "När julen är slut, och det är den egentligen inte förrän på 20:e dag knut.." Det är låång väntan för barn. I förrgår skrev 7-åringen in i kalendern på den 10 januari " Äta päparkashuset". Så vart det bestämt! Jag gillar inte heller dammet eller bomullsresterna så jag brukar låta de andra frossa själva.

    Lycka till med all planering och alla roliga projekt du/ni har på gång! Jag följer dig med spänning och nyfikenhet! Kapellet kommer att bli grymt (kul att vi bloggläsare kan få följa med på resan när ni grejar)!
    kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Härlig start ni verkar få på det nya året och vilket härligt arbete du har. I sommar ska jag försöka få till en semestersväng förbi och boken hamnade inte under granen hos mig. Undrar om den var svår att hitta här i bokhandeln??
    God fortsättning till er.
    Kram från Sandra

    SvaraRadera
  5. Ny bok?!!!!!!!!!!! Maj gad. Jag smäller av. Nu MÅSTE jag köpa en drejskiva. Och en ugn!/Helena, Drejomania

    SvaraRadera
  6. Låter soft och najs, trots det hårda arbetet som det innebär egentligen. Skulle gärna sitta en heldag (typ hel vecka) alleles själv och bara planera hela året 2013... Företagsdrömmen, hemmaplanerna, semester, projekt... Suck... Kankse jag borde ta semester när barnen nu börjat skolan så jag får några dagar till att strukturera upp hela 2013. för att liksom hamna ett steg före istället för 10 steg efter...??? Lycka till med spännande nya projekt och vackra koppar och fat. Och pepparkakshus? Nix inte 2012 men kanske blir det ett nu 2013. Den som lever får se. :)

    SvaraRadera
  7. Tack för en underbar blogg, blir så glad när jag tittar in hos dig! När tror du att din nya bok kommer ut??! /Maria

    SvaraRadera
  8. Låter som ett fantastiskt jobb!
    Kram Satu

    SvaraRadera
  9. Underbar blogg och bilder som gör en glad. /Lisa

    SvaraRadera

01 09 10