måndag 31 januari 2011

Fågelsång.
Visst hör man dom nu? Vårfåglarna alltså.



Min lilla verkstadsfågel kvittrar inte så värst.


När jag var ganska mycket yngre tyckte jag att fågelsång var irriterande. Ha! 
Nu har jag ett fågelbord hängandes i äppelträdet precis utanför köksfönstret. Jag har lärt mig blåmes, nötväcka och några till.




Fin fågelbok med ljud som jag har fått av min pappa. Fantastiska foton på svenska fåglar - och så kan man trycka på en knapp och höra dom sjunga! 
Väldigt bra tycker jag.



4 kommentarer:

  1. Vad bra med en ljudbok! Jag är jättedålig på att höra vad det är för fågel som kvittrar. Jag är nog typ tondöv, tror jag :)

    Men jag älskar fågelkvitter i alla fall! :)

    Ha en härlig måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Hej på dig! Vilken inspirerande blogg jag hittade :-)

    kram anna

    SvaraRadera
  3. Sofia - javisst, superbra - även för tondöva!
    Anna - tack och välkommen!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

01 09 10