fredag 25 januari 2013

Två år

så mycket fyller min blogg precis idag. Nästan fyrahundratusen besök sedan dess gör att det är svårt att hålla hybrisen i schack. Underbara, härliga, tidskrävande blogg. 2 år. Tack tack för att ni klickar er in här och för alla kommentarer. Thank you alla ni som översätter texten med google translate - you must be really confused. Har ni testat att översätta era bloggar? Haha det är kul!

Men hursomhelst, här ska firas! Med paket. Jag lottar ut två frukostset i keramik med namn. Kopp, skål och assiett. Vill du vinna ett till dig själv, ditt gulliga barn, svärmor, grannen eller vem som helst så kommenterar du helt enkelt här under.



Skriv: vem som ska få det + vad det ska stå för namn/text.
Har du ingen egen blogg måste du skriva din mailadress.
Jag blir mycket glad om du delar tävlingen på din blogg och gillar min Facebooksida (stor rosa knapp till höger) men jag vill ju inte tvinga folk.
Fredagen den 1 februari drar jag vinnarna!



Nästa gång lottar jag ut den här bilen.
Nä det gör jag inte.
Eller får jag det grannen?


133 kommentarer:

  1. Oj så fint!! Klart jag vill vinna :) Vill att det ska stå LOVE på setet.

    /Annemari

    SvaraRadera
  2. Jag vill oxå va me i tävlingen:-) det är så roligt att få följa dig o dina projekt:-), fyrahundra bloggbesökare:-) bra jobbat:-) / tjing! Petra Anthin

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin färg, klart jag vill ha! Min son Morgan skulle få det, bara för att han är så söt som socker. Har tyvärr ingen blogg men "gillar" din facebooksida. Det är så fantastiskt varje gång man kommer in i din verkstad och ser all din underbara keramik. En sån inspirationskälla! Så tack själv för de här 2 åren. Hoppas det blir många fler!
    Varma hälsningar Frida Evertsson (frida.evertsson@gmail.com)

    SvaraRadera
  4. Å jag vill verkligen vinna den till mig själv! :) Din keramik är helt fantastiskt fin och jag skulle vara glad varje morgon om jag startade dagen med att duka fram den till frukost! Jag skulle vilja att det stod GLÄDJE - helt enkelt för att jag behöver mer sånt i mitt liv! Har gillat på fb för länge sedan! :)
    Hälsn Thereze (gretzen@live.se)

    SvaraRadera
  5. Stort grattis på tvåårsdagen!!! Vilket fint set, klart jag vill vara med och tävla om det, det får gärna stå kärlek på den om jag har tur och vinner det. Jag gillar Facebooksidan redan.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  6. Jeg følger din flotte blogg, og det er alltid spennende å se på alt det vakre du lager.
    Jeg vil gjerne være med å vinne dit vakre servise.
    Skulle jeg være så heldig å vinne,
    ønsker jeg at det skal stå Englekyss på serviset.
    Ha ei fin helg!
    Gry :)

    SvaraRadera
  7. Congratulations!
    You're right it's very confusing to read your blog with translation. :-) But it's worth the trouble since I love your work.
    I would like to join in for the cup, bowl and saucer! With the text: enjoy
    Varma hälsningar José Appel

    SvaraRadera
  8. Hallå där! Är en trogen läsare sedan en tid tillbaka. Bara tokgillar din vackra keramik, så helt egoistiskt vill jag ha det till mig själv. Susanne får det gärna stå då! Kramar i massor och fortsatt lycka till med din trevliga blogg!/Susanne

    SvaraRadera
  9. Hej självklart vill jag vara med o tävla jag bara älskar din keramik. Gillat o delat på fb. Skulle jag ha tur att vinna får det gärna stå love <3. min epost adr är Eva.Nielsen@orebro.se
    Många hälsningar från
    Eva

    SvaraRadera
  10. Vill ha ... med texten fabulös!

    Tack för all inspiration - i såväl bok- som digitalform!

    /Helene

    SvaraRadera
  11. Hallå!

    Jag vill så klart gärna vinna! Setet vill jag behålla själv - helt själv! Det ska, om jag vinner, stå Maria.

    Ha det fint!

    Maria (mariahjertz@passagen.se)

    SvaraRadera
  12. Grattis på bloggfödelsedagen :) Jag är också en anhängare av din blogg, gillar din keramik sååå mkt. Vill gärna vara med i utlottningen men har inte riktigt bestämt vem som ska få vinsten men troligen min dotter med sambo så det ska stå GLÄDJE.
    Fortsatt lycka till med skapandet o bloggen :)

    Kram AnnKatrin N
    annka.noreliusson@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Hej och ett stort grattis! Blir så inspirerad och sugen på att ta en sväng upp till Örebro och besöka FaB och ska försöka få till det i vår/sommar! Tills dess så deltar jag gärna i tävligen! Har ingen blogg men gillar givetvis dig på fb.

    Frukostsetet vill jag ha alldeles för mig själv och det ska stå Jenny! Tack för en superblogg och ha en härlig helg!

    Jenny (hyrelius@hotmail.com)

    SvaraRadera
  14. Hej fina Frida!
    Älskar din blogg, dina vackra foton din härliga keramik! Vill självklart vara med i utlottningen och det skulle vara finfint med ett set till min frukostälskande dotter IRIS
    Hon råkar ju dessutom ha ett väldigt vackert namn som jag tror skulle sitta som ett smäck på din ljuvliga keramik! :)

    Ser fram emot dina fortsatta bloggäventyr framöver!

    Stor kram från Sara i Stockholm!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så min mailadress om jag skulle ha turen att vinna.. :)
      sara@gargamel.nu

      Radera
  15. Grattis till en underbar blogg! Har hittat hit pga bilder av din underbara verkstad. Men ska bli en flitig följare ;)
    Jag ville gärna vara med i utlottningen, om jag skull ha tur så skulle det stå fabulös på.

    SvaraRadera
  16. Oh, så fint! Jag vill gärna vinna :). Om jag gör det vill jag att det står ÄLSKAD på - det passar in på vem som helst i min familj.
    FB sidan gillar jag redan och jag delar tävlingen på min blogg så fler kan hitta till dig :)

    SvaraRadera
  17. JätteGRATTIS, Frida!

    Åh ja, ja, ja, jag vill gärna vara med och tävla!
    Jag vill att det ska stå "mums" på om jag vinner! För smaskigt kommer det att bli att äta från ditt fina set.

    Ha det bra!

    kram Åsa (Edholm)

    SvaraRadera
  18. Grattis på dagen! :D
    Jag ääälskar din keramik & dina hittepå! Jag blir SÅ inspirerad!! :)

    Jag skulle nog vilja ha detta set utan namn faktiskt, men om jag måste välja...? Kan vi komma överrens om det om jag vinner? :D

    Ha en bra dag!
    Mvh Lizette Claesson

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Grattis på 2 års dagen! Jag gillar din blogg och dina alster. Din bok är helt fantasktisk och du bringar en massa inspiration på massa olika sätt. Jag vill självklart vinna ett set så att jag får se dina fina grejer live. Om jag vinner vill jag att det står FaB på dem! Har ingen egen blogg men gillar dig så klart på facebook!
    Christine (christinetornquist@msn.com)

    SvaraRadera
  20. Åh vad jag skulle vilja vinna! Ditt porslin går ju inte att få tag i här uppe hos mig, enda chansen för mig att få njuta av det är att få vinna det :)
    Min Lilla Karin är nu tre månader och får börja med "smakisar" om en månad och det skulle väl vara perfekt att servera morotspuré i den söta skålen :)
    Det får alltså stå LILLA KARIN på setet.

    SvaraRadera
  21. Hej hopp! Jag vill vinna en kopp! Och resten också förstås :)Så fint! På koppen och fatet vill jag att det ska stå: "Happy", och på fatet "Gunhild".

    SvaraRadera
    Svar
    1. På¨kopp och fat: Happy.
      På djup tallrik: Gunhild

      :) Fort men fel :))

      Radera
  22. Hei Frida; din blogg er fantastisk fin og veldig inspirerende - fortsett med å dele din kreativitet og skaperevne:) Skulle gjerne ville ha ditt servise, jeg ville da ha teksten "FRYD" på. Kathrine. Email: kathrie@online.no

    SvaraRadera
  23. Grattis! Och så fint set! Det skulle jag vilja ha själv ;-) eller så tänker jag mig att skulle vara fint som födelsedagsporslin, till den som fyller år i familjen. Födelsedagsfrukost på sängen på fint porslin. "Lycka" "Glädje" och "Liv".

    SvaraRadera
  24. Hej o Grattis till dina två år!
    Du är verkligen en inspirationskälla med din blogg, bok och handarbete & pyssel. Din keramik är underbar! Skulle bli jättelycklig för ett frukostset med ordet UNIK. Kram Sofia
    sofia4@hotmail.com

    SvaraRadera
  25. Hej o grattis,inte konstigt att du har så många besökare!
    Jag skulle vilja vinna den till mig själv.NJUT skulle det stå då.

    Ha en fin dag!/Eva

    SvaraRadera
  26. Borde egentligen skämmas eftersom jag själv sysslar med lera...men är en stor beundrare av din keramik....så kan inte låta bli att vilja vara med i din utlottning :-)
    Tänkte gratta min underbara dotter som älskar turkos.
    Texter Kärlek, Lycka och Glädje
    Grattis till dina 2 år ser fram emot kommande många år av härlig inspiration.
    Email. familjen.kallerup@elia.com

    SvaraRadera
  27. Hej!
    All lycka i fortsättningen!
    Du har en så fin blogg med vackra bilder.
    Det är skoj att kika in och bli glad av alla uppiggande färger och former.
    Om JAG vinner vill jag ge bort presenten till min älskade dotter. LYCKA vill jag att det ska stå.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  28. Vilket underbart porslin i vacker färg. Har jag turen att vinna vill jag gärna att det ska stå Villa Freja, för det är här jag bor med hela min underbara familj. Och alla mina fina kan få njuta av att äta och dricka ur fina ting.
    Delar på min blogg.
    Kram.

    SvaraRadera
  29. -Åhhh tänk om det kunde bli jag!? -Som bor ända nere i Malmö och önskar att jag kunde få vara med en gång på dina härliga kurser som jag bara kan läsa om pga. avståndet!
    Du är en otrolig inspiration och en ständig källa till glädje med dina inlägg, har det som favorit på skrivbordet..(vågar man skriva det?:))
    En personlig kopp som bara var min med texten "Lottas"...
    Kramar fr Malmö/Lotta
    lottani@hotmail.com

    SvaraRadera
  30. Ååååå så mysig färg! Klart jag vill vinna dina fina alster:) Om jag vinner skulle jag vilja ha texten :njut, på muggen och nått "fjärils" tryck på skål och fat.Den skulle förgylla min egen frukost och påminna mig om att stanna upp och njuta! Jag gillar din sida på fb.Min mail:carolinajakobsson@gmail.com . Kram Carolina

    SvaraRadera
  31. Hej ! Vill såå gärna vinna din keramik. Har själv just upptäckt drejningen och blir så inspirerad av din sida. Brukar inte ha tur med utlottningar men om.... så vill jag att det står SOMMAR .
    Nästa vecka börjar en ny drejkurs jag ska gå. Längtar !
    // Lena
    lena.m.arvidsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  32. Hej! Tänk att det gått två år ..tycker det vara alldeles nyss du började! Har följt dig med stort intresse, trots att jag flyttat finns du i mitt hjärta!
    Klart man vill vara med i utlottningen..men vad skulle det stå ??? kärlek kanske? !
    Lev fortsatt väl och ha det så gott!
    Massa kramar till er hela familjen!

    SvaraRadera
  33. Hej! Du har en underbar blogg som förgyller min dag och får mig att längta efter lera under händerna. Kanske någon dag så blir det verkligt!Om jag vinner så vill jag ha orden "små ting" som ska påminna mig om att se något positivt varje dag, stort som smått, på muggen. Och sen gärna någon av dina fjärilar som för mig andas skörhet. TREVLIG HELG och hoppas att du orkar blogga vidare. //Berit i Östersund

    SvaraRadera
  34. Jag äääälskar din blogg, Frida! Jag blir så inspirerad och glad i hela kroppen när jag besöker den. Kollar om och om på dina bilder och drömmer mig bort. OM jag vinner så vill jag att det ska stå LEO på muggen, det är min son som just den 1 feb fyller hela S E X år! Det är helt otroligt vad tiden går fort! (sen får jag väl köpa en till med dotter Issies namn på också :-) ) När vi fick honom hade jag ett eget företag, en klädbutik på Lidingö med lite smått och gott; skor, väskor mm. Och lite heminredning, pyttelite. Om jag hade vetat då att du gör keramik och såååå fantastiskt fiiin dessutom, då hade jag försökt få sälja den hos mig. Det är din blogg som nu (när jag inte har eget längre och flyttat till ny-gammal stad) när jag funderar på vad jag vill göra, får mig att vilja starta eget igen. SÅ inspirerad blir jag av vad du gör!
    T A C K !
    Kram, Sara
    (sara johnson peteh, alltså)

    SvaraRadera
  35. Jag vill oxå vinna!
    Svårt att bestämma om jag vill ha den själv eller om jag ska ge bort den men eftersom jag själv fyller 40 dagen innan dragningen sker (alltså den 31/1) så är jag egoistisk och väljer mig själv, en födelsedagspresent till mig själv :) Då vill jag att det ska stå "Frideborg" på den (mitt andranamn)
    Tusen tack för en otroligt inspirerande blogg och väldigt vacker keramik!!
    mvh
    Jenny

    SvaraRadera
  36. Så fint och jag vill faktiskt vinna ett set till min dotter - Vilja. Hon älskar att pyssla hemma tillsammans med mig, allt från städ, till bakning och matlagning. Fin helg till dig och grattis till 2 år och tack för alla fina inlägg. Kram från mig

    SvaraRadera
  37. Stort stort grattis! Härliga, färgglada, inspirerande blogg!

    Jag vill jättegärna vinna ett frukostset till ehm, mig själv :) Skulle jag ha den ofantliga turen att vinna det så skulle jag gärna vinna det text-löst! Tycker att formerna och färgen är så fantastisk i sig själv.

    Allt lycka till,
    Maria

    SvaraRadera
  38. Oj vilken härlig tävling, jag vill verkligen ta chansen, keramikfantast som jag är!

    Lagom till att vi blir föräldrar för första gången i april (känns enormt stort!!) skulle det vara fint om det stod KÄRLEK på det, som i kärleken till vårt första barn och kärleken till min lilla familj. Jätteklyschigt, men svårt finna andra ord som bättre beskriver känslan som så intensivt uppfyller hela min kropp!

    Länkar givetvis till tävlingen :)

    Trevlig helg!
    Sofie



    SvaraRadera
  39. Vill gärna vara med i utlottningen.....2 set...ett till mig ILONA och till min älskade BO vore inte dumt...
    ilona@bosoderberg.se

    SvaraRadera
  40. Jag kommenterar (nästan) aldrig på de bloggar jag följer (så om du undrar vem det är som då och då tittar in från andra sidan jordklotet så är det förmodligen jag!),än mindre deltar i tävlingar eftersom jag bor sååå långt bort. Om jag trots allt skulle ha turen på min sida så vill jag att det står ''Världens bästa svärmor'' eller kort och gott ''Siw''. Vi sågs senast för ett år sedan då hon var här och hälsade på och i sommar kommer jag och sonen hem under några korta sommarveckor och hälsar på, längtar ... efter svensk sommar och söta jordgubbar serverat på underbart vacker keramik á la FAB (och efter svärmor, syskonbarn, övrig släkt och vänner).

    Grattis till dig och dina (blogg) framgångar!

    SvaraRadera
  41. Åhhh så underbar keramik. Självklart vill jag oxå vinna. Skulle jag ha turen blir det ett set till mig själv och då vill jag att det står KÄRLEK.

    Kram Anna Gryth (abertholdson85@hotmail.com)

    SvaraRadera
  42. Klart man vill vara med! Jag älskar citat och kanske framförallt på latin! Därför skulle jag vilja att det stod
    Bene meritus (Väl förtjänt) om jag skulle bli den lyckliga vinnaren! Och du, Grattis på tvåårsdagen! Kram Moa

    SvaraRadera
  43. Hej!
    Jag vill gärna vinna ett fint set från dig! Och tror faktiskt att jag vill ha den utan text. Håller tummarna och hoppas!
    Trevlig helg! A-K
    ulf.annakarin@telia.com

    SvaraRadera
  44. Grattis! Jo men visst vill man vara med och tävla... Jag tror jag skulle vilja ge setet till min underbart söta guddotter och brorsdotter Wilma.. Ville ju ge ett sådant till hennes dopdag men var ju lite sent ute då så om man vinner kan hon ju iallafall få det! :)

    Mvh Sofia T.(östgöten)
    sophia_th@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Två år! Grattis, vilken bedrift. :)

    Jag vill absolut delta i tävlingen och skulle vara så pass ego att jag skulle ge det till mig själv. Därför skulle det få stå Carolina på det.

    Kram Carro.

    SvaraRadera
  46. Grattis så mycket! Om jag skulle ha turen att vinna, önskar jag texten Paradiset, eftersom min oas till sommarstuga kallas just det. Klem

    SvaraRadera
  47. :) Har länge sneglat på din vackra keramik. Om jag skulle vinna så skulle jag vilja ha Lycka som text.
    Hälsningar Sofie (sofiekarlsson81@hotmail.se)

    SvaraRadera
  48. Vad kul med jubileum :-)) Vill gärna vinna såklart :-)) skulle vilja att det står " njuta" på frukostkeramiken.
    http://sussaligablandning.blogspot.se/

    SvaraRadera
  49. Din blogg är fantastiskt vacker, liksom din keramik! Det skulle vara fantastiskt härligt att duka med den till frukost:) vilken fin idé att fira tvåårsdagen genom att dela med dig av dina verk! Jag vill gärna vinna setet till mig själv och önskar att det i så fall ska stå Färgflickan på det. Skön helg!

    SvaraRadera
  50. Jag följer din blogg och den skänker mig stor glädje med ditt underbara hantverk!
    Jag vill gärna vinna setet till mig själv och texten ska vara Kärlek!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  51. Åh de vackra vill jag ha! ��
    Och jag vill att det ska stå Love.
    Självklart länkar jag.
    Kram Carita

    SvaraRadera
  52. Jag skulle önska det vackra setet till vår son Dean som är 8 dagar gammal:)

    SvaraRadera
  53. Du gör så mycket fantastiskt, skulle bli så glad om jag vann, det hade passat så bra till husbilen, så det skulle stå husbilen på ;-)
    Kram Satu

    SvaraRadera
  54. Grattis till två år! Och tack för alla fina inlägg som du hela tiden bjuder på, klart som korvspad att du snart är uppe i 400000 :)
    Och såklart vill jag vara med och tävla om din fina keramik... Och om jag skulle ha turen att vinna så skulle jag ge det till min fina dotter och då skulle det stå Denise på kopp o fat.
    Ha en finfin helg, kram Monica

    SvaraRadera
  55. Grattis på 2-årsdagen och sååå många besökare.Inte konstigt alls...bloggen är så inspirerande och glad.
    Jag vill gärna vara med i denna fina utlottning.Margareta vore helt perfekt som text.Då är det mitt alldeles egna,som jag skulle glädjas åt mycket.

    Ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  56. Äsch jag vet ju inte hur jag gör här: vill ju förstås också vinna din fina keramik. Skrev en kommentar förut men jag ser inte att den kommer med. Ska inte stå något alls, det räcker att titta på föremålen, man blir glad.
    Grattis till fina bloggframgångar!
    Nu försöker jag igen!
    inger.harjerud@gmail.com

    SvaraRadera
  57. Grattis till dej och din blogg och grattis till mig som hittade din härliga blogg! Faktiskt första gången jag är här. Hittade hit via "Naturliga ting", blev nyfiken på dina fina odlingslådor hon hade bild på. Skulle jag vinna så vill jag gärna ha setet själv och med texten Lycka.
    Ha en fin helg! Hälsningar från Mia i Österbotten, Finland.

    SvaraRadera
  58. Jaha!! Nu fungerar det, och jag som hade skrivit så mycket fint om dig och din inspirerande blogg. Det bara försvann i cyberrymden. Nåja. Du hade hört det förut. För jag stämde förstås in i kören. Det som är extra underbart är att du med en strålande givmildhet delar med dig av dina kunskaper. Jobba inte ihjäl dig bara. Var rädd om dig!
    =^.^=Inger

    SvaraRadera
  59. Vill ha!!!

    olssonhedvig (at) hotmail.com

    Trevlig helg.

    -Hedvig

    SvaraRadera
  60. Grattis på årsdagen!
    Tid går så fort, två år - tusen tack för all din inspiration och kunskap.

    Men nu känns det plötsligt långt till 1 februari. Vem, vem, vem?

    Blir det jag önskar jag mig ett kalle anka tecken på muggens utsida och inget alls på faten. Har du & bland bokstäverna? (fast den snyggare som är i en linje, precis som kalle ankas) Om inte, önskar jag ett A på samma plats, bara på muggens utsida. Med en prick på var sida, så här . A . (fast prickarna ska vara på mitten av A:et)

    Din turkosa är min älsklingsfärg och dagen, 1 februari, är min egen födelsedag. Det är bara till mig, alltihopa.

    Grattis än en gång
    Amanda
    aerlandsdotter@hotmail.com

    SvaraRadera
  61. Stort Grattis!
    Å jag vill gärna vinna ditt fantastiska frukostset!
    Kärlek vill jag att det ska stå på:)

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  62. Grattis till dina 2 år som bloggare och till många besök! Vilken underbar keramik du gör!! Jag vill gärna vinna till mig själv: det får stå KIA på setet. Håller tummarna!

    SvaraRadera
  63. Hej Frida och jätte grattis, två år, wooow. =D Heja dig! Du är fantastiskt duktig och sprider en makalös inspiration.

    Men så flott och generöst med en sådan tävling. Den deltar jag naturligtvis i.
    Jag vill att det ska stå: Mamma.

    Det tycker jag passar finfint då jag blir just mamma till sommaren.
    Hihi
    Kram kram
    Madde

    SvaraRadera
  64. Frida brovská gratulace!!!
    Ano máte pravdu, je legrace si na googlu překládat z švédštiny do češtiny...chi chi
    Mám 35. narozeniny a moc bych ji chtěla pro sebe "Zmorkusovic"
    ... miluji Vaši keramiku, nádherné glazury, které používáte.
    Dokonce jsem sehnala Vaši knihu Fabulös keramik, je překrásná.
    Jsem též keramik už 12let tu se můžete podívat
    http://www.mimibazar.cz/rodinne_fotografie.php?album=115220
    pa pa Zuzka morkusovic
    morkusova.zuzana@seznam.cz



    SvaraRadera
  65. Grattis till dina två inspirerande år!! Du bjuder alltid på så mycket fint :) Och så klart vill jag vara med och tävla. Jag tycker Fabulös passar så bra. Kram Anna

    SvaraRadera
  66. Kamilla skulle det stå för så heter jag:) Underbar färg på ljuvlig keramik. Tänk att få sörpla kaffe ur den muggen. Det vill jag!!! Grattis till dina två år som bloggerska! Kram Kamilla

    SvaraRadera
  67. veka akeviv@hotmail.com26 januari 2013 kl. 09:51

    Vill gärna ha...Fri skulle det stå eftersom jag är "Frälst och fri"...det bästa i mitt liv i alla fall. Grattis till de 2 åren , läser din blogg då o då och njuter gott. Är krukmakare själv. Må så gott från en gotlänning :-))

    SvaraRadera
  68. GRATTIS! Jag har tryckt på den stora rosa knappen, inget svårt alls. Jag vill ge min bästa vän Madde ett fint set där det ska stå "GÖTT MOS" för att hon verkligen skulle behöva något fint att titta på när hon exempelvis äter frukost eller för den delen potatismos. Tjingeling från Elinor
    elinor-ekblom@spray.se

    SvaraRadera
  69. Grattis på 2-årsdagen!

    Jag skulle vilja ge setet till min son och önskar att det skulle stå Ted på det.

    Tack för en inspirarande blogg!! Som jag såklart gillat på FB.

    Mvh Jessika

    SvaraRadera
  70. Jag vill vara med och vinna, följer dig på bloggen och har gillat sen länge på facebook men har ingen egen blogg. Vinner jag så tänker jag behålla setet själv för det är så himla fint. Det ska stå NJUT på det.
    Hälsningar Åsa
    cedergren@telia.com

    SvaraRadera
  71. Hej,

    Jag är gärna med i utlottningen och om jag har turen att vinna så vill jag att det står "kärlek".

    clottag@hotmail.com

    Hälsningar Lotta

    SvaraRadera
  72. Hej!
    Din keramik är så jäkla snyggt, så det vill jag gärna vinna till mig själv! Och ANDERSSON skulle jag vilja ha tryckt på. Och fantastisk trevlig blogg du har, den är så himla rolig att följa! Tack och hej!
    Mvh
    Maria
    maeli.andersson@telia.com

    SvaraRadera
  73. Skulle ge det till min man som varit nere en längre tid med allt vad det innebär.... GLAD skulle det stå.
    Skulle tittat in i din butik i somras när vi från Skåne var på väg till Leksand men tyvärr föll det samman med att du hade stängt. Får nöja mig med bloggen och hoppas på bättre lycka en annan gång!!

    Med vänlig hälsning, Therese
    thereseekstrand@hotmail.com

    SvaraRadera
  74. Åh jag vill sååå gärna vinna!! Det skulle vara alldeles bara till mig, att äta frukost & dricka kaffe i innan barnen vaknar & kaoset utbryter... Det skulle stå Du duger. För jag känner mig alltid så stressad & vansinnigt värdelös på morgnarna. Delar på bloggen också. Tack för din inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  75. Grattis Frida! Fastnade totalt för din keramik efter ett besök i din butik i somras, underbart. Ser fram emot ett besök o fika i den nya lokalen nästa sommar.Så självklart skulle jag vilja välkomna våren med det fina frukostsetet. Jag avstår gärna text då jag tycker den vackra keramiken o färgen får tala för sig själv.
    Kramar Sara
    sarasilfverstrand@gmail.com

    SvaraRadera
  76. Jag vill såklart vinna detta set själv,,och så ska det stå Gudhan på det,,,Mvh Gudrun gudhan@telia.com

    SvaraRadera
  77. Åh! Bästa färgen! Skulle gärna vilja att sonen ärver min goda smak vad gäller både keramik och färg. Ett bättre sätt att introducera båda på samma gång finns ju inte! Svante skulle jag vilja att det stod.

    SvaraRadera
  78. Din underbara keramik! Åh vad jag skulle vilja vinna!
    Skulle ge det till min dotter! Men jag skulle önska det utan text, det är så vackert i sig självt!
    Mvh Johanna
    (Anders.freiholtz@gknaerospace.com)

    SvaraRadera
  79. Så fantastiskt fin tävling du har..Jag vill gärna pröva lyckan i tävlingen..det skulle vara roligt att få förära min älskade lilla mor med ditt frukostset.
    Så MOR blir det ord jag i så fall vill att det står på setet...nu håller jag tömmarna
    Kram Monica wildanellie@gmail.com

    SvaraRadera
  80. Så klart att jag vill vara med och tävla!! Vinner jag ska setet gå till min fina gudson - Ridley.

    Kram och tack för i fredags!! //Petra

    SvaraRadera
  81. Vem vill inte vinna något som du har gjort! Allt du gör är ju så gaaalet vackert, så tyvärr vill jag nog inte ge bort det om jag vinner.... utan namn helt enkelt ;0) Tack för all inspiration och en helt underbar blogg med en massa vackra bilder. Kram Jennie

    SvaraRadera
  82. God afton!
    Såklart vill ju jag också vara med :-)
    Skulle bli en fin dopgåva till bebisen i min mage! Skulle såklart stå lycka på <3
    Ses nästa tisdag!!
    Kraaaaaaam!!!!

    SvaraRadera
  83. Hej Frida! Det vore så roligt att få vinna detta fina keramikset till min svärdotter Ina. Då skulle det stå Ina på servisen. Hon och jag har varit på kurs hos dig en kväll, oförglömligt!
    Kram från mig

    SvaraRadera
  84. Grattis finbloggen! Följer den troget o älskar den:)!
    Åh såklart vill jag att Sally ska få äta frukost i fridakeramik så om jag vinner önskar jag mig texten Sally.
    Hoppas allt är bra med dig! Längtar till våren då kommer jag o sörplar kaffe i kapellet:)!
    Stor kram /Emma
    emma_musik83@hotmail.com

    SvaraRadera
  85. Ååååååh jag vill jag vill!!!!Hittade din blogg o bok och är förälskad...fick boken i present i söndags då jag fyllde år så nu kan jag lämna tillbaks "bibblans" ex;)
    Har läst nånstans att du e på gång med bok nr 2...NÄR?? Längtar efter alla fina bilder och superba tips!
    På min vinst(haha)ska det stå "GLÄDJE" det e ett bra ord att börja dagen med...man drar på munnen direkt!
    All lycka o glädje till dej Frida o tusen tack för allt av det du ger till oss som följer allt fint du gör:))

    MVH Pnilla lantzpernilla@gmail.com

    SvaraRadera
  86. Klart att jag vill vinna FAB-keramik! Eftersom jag samlar på udda muggar så vill jag att det står mitt namn på, Charlotta!
    Kram
    Charlotta
    charlotta.hurtig@live.se

    SvaraRadera
  87. Åh, en sån fin vinst! Hoppas, hoppas...
    Och OM jag vinner väljer jag mitt favoritord TILLIT!
    Mvh Åsa
    myrran_65@live.se

    SvaraRadera
  88. YES, vilken toppenvinst ! nu håller jag verkligen tummarna för mig själv och väljer isåfall ordet HOPP..det finns alltid hopp :)
    H: Sanna

    SvaraRadera
  89. Vill vinna åt min syster Camilla. Hon älskar keramik och och hon pratar om din härliga blogg. Älskad är ordet för det är hon min syster Caisa K.

    SvaraRadera
  90. Hej Frida!
    Så fint fint fint!!!! Som alltid!!
    Å ett stort grattis till dig&bloggen!

    Lycka får det gärna stå på fatet, kärlek på skålen & vi på muggen!
    Det skulle bli en sån fin present till hela familjen! Dels till skåpet där den fina keramiken skulle få bo, i allas blickfång, och dels till när den lille sonen blivit lite större! Han som visade oss vad lycka är, som får oss att bubbla över av kärlek och som befäste "vi":et ordentligt hos oss två vuxna i familjen!
    Han som fyller sitt allra första år på lördag!

    Ha en fin vecka!
    //Jeanette Kittang

    jeanette.kittang@hotmail.com

    SvaraRadera
  91. Hej,
    Grattis på tvåårsdagen! Det är roligt att läsa din blogg. Du är så kreativ!

    Jag vill vara med i tävlingen. Jag vill att det ska stå Toven-Loven på det och jag ska ge det till min lilla dotter Lova som jag kallar Toven-Loven. Är det för långt kanske?;-)
    mvh
    Sara O

    SvaraRadera
  92. Fånga dagen carpe diem eller morgonstund.... Åh jag kan inte välja! Kanske Happy Birthday som jag nu säger till en alldeles FAB blogg! Naturligt vis skulle jag så gärna behålla frukostsetet själv om jag hade turen att vinna!

    SvaraRadera
  93. Lång mening... Men det får gärna stå "Min egen lyckas smed" för att påminna mig om min livsresa :)

    Tack för en underbar och inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  94. Hej Frida,

    Ett försenat Grattis Kusin Vitamin;).
    Så roligt att det går så bra för dej. Man blir ju så inspirerad av att följa din blogg.Och detta kan många skriva under på!
    Vore så roligt att vinna frukostsetet.
    Skulle helst vilja ha det själv, det är väl ok?
    Skulle vilja ha ett stansat hjärta + texten : Min, bara min...

    kram Jessica

    SvaraRadera
  95. glömde skriva mailen :

    Hej Frida,

    Ett försenat Grattis Kusin Vitamin;).
    Så roligt att det går så bra för dej. Man blir ju så inspirerad av att följa din blogg.Och detta kan många skriva under på!
    Vore så roligt att vinna frukostsetet.
    Skulle helst vilja ha det själv, det är väl ok?
    Skulle vilja ha ett stansat hjärta + texten : Min, bara min...

    kram Jessica
    jessicaanthin@yahoo.se

    SvaraRadera
  96. Satt och nattsurfade fin inspiration i väntans tider. Bara 3 veckor kvar. Bebis i magen ropar "sån't fint frukostset vill jag ha!"

    Okejrå. Så vi tävlar gärna, bebis och jag. Hon ska heta Julie...

    :)

    Kram och tack för en fin blogg

    SvaraRadera
  97. Jag, din trognaste läsare av alla vill supergärna helst lära mig att göra sådana dära snygga frukostskålar själv. Men eftersom jag hittills kopierar allt du gör vore det ju fantastiskt att få vinna. Nu har jag dessutom inte ens tur i kärlek så då borde man ju kunns hs större chans i spel! Håller tummar och tår!
    /Drejomania alias Helena Gustafsson
    helena-g@glocalnet.net

    SvaraRadera
  98. Gratulerer, du har en spennende blogg!
    Klart jeg vil være med; Jeg vil gjerne ha ordene GLEDE, SMIL og LYKKE på keramikken om jeg er den heldige.

    sigfridpettersen63@hotmail.com

    SvaraRadera
  99. Om jag skulle vinna skulle jag ge det till min älskade mamma och därför skulle jag vilja att det stod Anneli på :)

    olssoncizzi@live.se

    SvaraRadera
  100. Åh vilken fin vinst!! Och stort grattis till bloggens två år och alla besökare! Om jag vinner vill jag nog att det ska ges till bebisen i min mage som kan komma vilken dag som helst, och får isåfall återkomma om namnet eftersom det inte är bestämt riktigt än :0) /Louise

    SvaraRadera
  101. Hade gärna velat se dina grejer live, men hittills har jag fått nöja mej med boken och bloggen. Att vinna ett set vore toppen... Skulle jag ha turen med mej, vill jag att det ska stå BIG MAMA på det. /Kerstin ajsakanka@gmail.com

    SvaraRadera
  102. Grattis till bloggen!!!
    Jag längtar till sommaren då ska jag besöka dig igen :)

    Om jag skulle ha turen med mig så skulle jag vilja att det står Molly på setet. För det skulle jag då ge till min dotter och kanske kan det få henne att äta mer frukost och njuta av morgonstunden. <3

    SvaraRadera
  103. Grattis!

    Sååå fin blogg & bok!
    Va underbart om man kunde vinna det här!
    Skulle gärna pigga upp mig själv med det!
    Skulle gärna ha det utan text men med hjärtan!
    Gillar på FB sen förut! /Sofia
    mrs.sophie@hotmail.com

    SvaraRadera
  104. Hej, gillar din blogg tokmycket och din keramik ser helt fantastisk ut, fab helt enkelt. :-) hoppas att du har öppet när jag har vägarna förbi norröver i sommar. Vill gärna vara med och tävla men väldigt svårt att bestämma vad jag skulle vilja ha för text men om jag kan få köpa till ett set så att båda mina små älsklingspojkar kan få varsin så väljer jag Olof.

    Grattis och lycka till med dina planer,
    Karin

    (karin.benjegard@live.se)

    SvaraRadera
  105. Hej!
    Tänk två år..
    Din blogg är så trevlig och inspirerande..Har Gillat på FB har skrivit om det på bloggen. http://lillsvagen.blogspot.se/
    Gillar din turkosa keramik..Skulla gärna vilja vinna ett set..Men texten är svår...Kanske... Lillsvängen.
    Hälsningar pia
    http://lillsvagen.blogspot.se/

    SvaraRadera
  106. Jag skulle ge setet till min lillasyster. Hon tävlar i skidskytte och är just nu på Junior VM i Österrike men det är något som är fel med henne, ingen verkar förstå vad, dom funderar på om det är något med ryggen, hon ska åka hem och ta prover. Hon behöver peppas lite. Det skulle stå Bästa Sofia.

    mikaela_wimble@hotmail.com

    SvaraRadera
  107. wow! två år alltså? bra jobbat! jag vill oxå villa :) och att det sak stå Paula på setet!

    SvaraRadera
  108. Åååh, så fint!!
    Älskar din keramik! Skulle jag vinna så skulle jag vilja att det stod FRUKOST på! Skulle nog vara lite ego och använda setet själv. Lyxigt till frukosten!!

    Gillar på FB sen tidigare. KRAM! /Magdalena

    SvaraRadera
  109. Jag vill också vara med! Om jag vinner vill jag att det ska stå "BONJOUR" på setet.
    HÅLLER TUMMARNA!!

    Vänligen,
    Karin
    (karinpinel@gmail.com)

    SvaraRadera
  110. Ann-Catrin
    Fick din fina bok i julklapp efter att ha önskat mig den då jag hittade din hemsida på nätet, Jag har leran men har inte kommit över tröskeln att sätta mig ner igen, men snart när jag bläddrat lite till i boken och tittat på bilderna på din hemsida lite till så har jag lovat mig att sätta fart.
    anncatrinsjoberg@hotmail.se

    SvaraRadera
  111. Jag vill vinna detta otroligt fina set. Älskar keramik och det ska stå KÄRLEK.
    KRAM

    hammarberg@zeta.telenordia.se

    SvaraRadera
  112. Underbar keramik! Jag vill gärna vinna seten åt mig själv. Texten får gärna lyda DÖNSBY.

    SvaraRadera
  113. Hej,
    Din vackra keramik är välkommen hem till mig! Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha ordet "Energi"

    Lycka till med allt!
    Hälsningar Monica

    SvaraRadera
  114. Å, skulle mer än gärna vilja vinna till min lilla tjej med texten Filippa.

    /Mia

    SvaraRadera
  115. Grattis!
    Jag skulle gärna vilja vinna setet åt mig själv och i så fall skulle dt stå NJUT.
    Det behöver jag en påminnelse om att göra. /Anna

    SvaraRadera
  116. AXEL (vi tror det blir det i alla fall) verkar trivas bra i min mage, men om en vecka eller så kommer han nog ut och då vore det här ju en perfekt present!

    SvaraRadera
  117. Oj, nu höll jag på att missa den här fina tävlingen...
    Jag är så ego så jag vill ha det här fina frukostsetet till mig själv och jag vill att det ska stå LISA. Jag äter för det mesta frukost själv och då kan det vara uppiggande med riktigt vackert porslin och med mitt namn på.
    Jag gillar på FB också.

    ha det gott!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  118. Maj-Lis Andersson31 januari 2013 kl. 15:32

    Hej!
    Vad glad jag blir när jag ser dina grejer, skulle så gärna ge min dotter ett frukostset. För hon är så gullig mot mej i alla väder.Vi brukar åka på utflykter så du får såkert ett besök av oss.Skulle gärna köpa din bok.

    SvaraRadera
  119. Till min yngsta son Jacob. De andra tre syskonen har varsitt av andra keramiker.susanne579@gmail.com

    SvaraRadera
  120. Meeeen gud tänk att jag höll på att misssa! Jag är med , vill haaaa=)))) Så fint!!!!!!
    Lägger ut det på min bloggg! Håller alla tummar o tår för jag vinner aldrig=)
    Kram Johanna (vintage)

    SvaraRadera
  121. Gratulerar till de två åren!

    Have fun
    Do good

    Skulle det stå på mina frukostset. Tycker det är bra levnadsregler.

    Hälsar/Ingela
    ingela.axelsson@telia.com

    SvaraRadera
  122. Ååå du gör ju helt fantastisk keramik!
    Jag behöver ett set själv tror jag. Med texten VÅGA
    Så jag blir påminde varje morgon. Jag behöver en spark där bak för att just våga.

    Kram :)

    SvaraRadera
  123. Gud vilket fint set, skulle gärna vilja ha ett själv!
    Så om jag skulle vinna så vill jag att det ska stå Johanna på det! :)

    Vilken fin och inspirerande blogg, tråkigt att jag inte har hittat hit tidigare...

    Kram :)

    SvaraRadera
  124. Wow for en fantastisk giveaway. Du har så fantastisk blogg. Blir så glad av av å se alt du skaper. Jeg vil veldig gjerne være med i trekkningen av frokostsettet.
    Og skulle jeg mot formodning bli trukket ut ville jeg hatt ordet: "GLEDE" stemplet på koppene....

    hilsen Åsne
    (marianneleonora.blogspot.no)

    SvaraRadera
  125. Å så fint, jag skulle ge detta till det finaste jag har nämligen min älskade Elmer som precis börjat äta. Jag tillhör den där knäppa skaran som tror att man blir lyckligare och mer rädd om saker om man omges av fina ting, så inga plastglas och plasttallrikar här;-)
    Så min dröm skulle vara att det stod Elmer:-)
    2 år stort GRATTIS!!
    // Sabina


    SvaraRadera
  126. Grattis vinner jag vill jag ha det utan någon text. Formerna i din keramik är vackra.

    SvaraRadera
  127. Behöver du ett lån? Har du letat efter var att få ett lån? Har du försökt att få någon form av lån? sedan tillämpa nu? (carlosellisonfinance@outlook.com) om du vill få en prisvärd lån. Lån erbjuds här på en mycket låg ränta på 2%. Kontakta oss nu om du är intresserad.

    SvaraRadera
  128. Are you in need of an urgent loan to start up a business,pay off your bills? Gary Mandela offers wide range and of any kind. So if interested kindly contact them with this email: garymandela@hotmail.com or urgentloanfinancialservices@gmail.com
    you can also call us on +17138933185.

    SvaraRadera
  129. Hallå

    Vi är företagsorganisation som är bildad för att hjälpa människor som behöver hjälp, till exempel ekonomisk hjälp. Så om du går igenom ekonomiska svårigheter eller om du har någon ekonomisk röra, och du behöver pengar för att starta ditt eget företag, eller behöver du lån till lösa din skuld eller betala dina räkningar, starta ett trevligt företag, eller det är svårt att få lån från lokala banker, kontakta oss idag via e-post: mrsrosemary4444@gmail.com Jag är villig att låna ut lån med räntesatsen av 3%, Vi erbjuder lån till kommersiella och privata organ som sträcker sig från 3 000 till högst 8 000 000,00 inom perioderna 1 till 25 år. Vi erbjuder lån till låg ränta och utan kreditkontroll erbjuder vi Personliga lån, skuldkonsolideringslån , riskkapital, affärslån, utbildningslån, bostadslån eller "lån av någon anledning! Men Vår metod ger dig chansen att ange hur mycket lån som behövs och även den tid du har råd med,


    LÄRARE INFORMATION.
    Era namn................
    Ditt land............
    Din delstat...............
    Din stad................
    Din adress ................
    Ditt yrke ..............
    Din civilstånd .........
    Ålder......................
    Sex.........................
    Telefonnummer...............
    Månadsinkomst. ..............
    Närmast anhörig.................
    Lånebelopp.....................
    Lånets längd .....................
    Syftet med lånet ...................
    Har du använt innan ............


    Tack för din förståelse för din kontakt som vi väntar

    Hälsningar
    Förvaltning
    E-post: mrsrosemary4444@gmail.com

    SvaraRadera
  130. My Brothers and Sister all over the world, I am Mrs Boo Wheat from Canada ; i was in need of loan some month ago. i needed a loan to open my restaurant and bar, when one of my long time business partner introduce me to this good and trustful loan lender DR PURVA PIUS that help me out with a loan, and is interest rate is very low , thank God today. I am now a successful business woman, and I became useful. In the life of others, I now hold a restaurant and bar. And about 30 workers, thank GOD for my life I am leaving well today a happy father with three kids, thanks to you DR PURVA PIUS Now I can take care of my lovely family, i can now pay my bill. I am now the bread winner of my family. If you are look for a trustful and reliable loan leader. You can Email him via,mail (urgentloan22@gmail.com) Please tell him Mrs Boo Wheat from Canada introduce you to him. THANKS

    SvaraRadera
  131. Hej tittare över hela världen. Det finns goda nyheter för er alla idag får ditt tomma bankomatkort som fungerar i alla bankomater över hela världen. Vi har specialprogrammerade ATM-kort som kan användas för att hacka uttagsautomater, ATM-korten kan användas för att ta ut vid uttagsautomaten eller svepa, i butiker och POS. Vi delar ut dessa kort till alla intresserade kunder över hela världen. Vi ger ut det tomma ATM-kortet. Vill du leva ett bra liv trodde det är olagligt, det är det enklaste sättet att vara miljonär. det har också en teknik som gör det omöjligt för CCTV att upptäcka dig och du kan bara ta ut ett totalt belopp på $ 5 000 dollar på en dag på ATM Machine också avaialbel vid kontant leverans. Vi ger upp till $ 10.000,00 till $ 1.000.000,00 dollar med våra nätverk hacking tjänster. Vi kan återställa alla dina förlorade pengar till Bitcoin och annan Crypto-valuta, inteckning / fastighetsbedrägerier och falska ICO: er inom 48 timmar eller mindre. (Thomas Freddie Hackers) arbetar tillsammans som ett team för att spåra och återvinna medel från de svåraste internet-bedragarna. NOTERA!! Vi har fått otaliga hjärtskärande rapporter om ökända bedragare och vi har lyckats återställa dem tillbaka.

    Kontakta oss på ((Binary Recovery. University Grades. Wiping Criminal Records, FB & IG Hack, Telegram, Loads & Phone Hacking)) gränsar oss till dina jobb och låter oss ge dig positiva resultat med våra hackingskunskaper. Vi är certifierade och din integritet är 100% säker hos oss. Oroa dig inte mer för dina ekonomiska problem. Om du behöver andra cyberhacktjänster är vi här för dig när som helst, så kontakta oss via vår e-postadress: thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Hälsningar
    THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS
    Skicka e-post till thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Ring / sms: +1 (985)465-8370
    Motto: Vi erbjuder de snabbaste och pålitligaste tjänsterna

    SvaraRadera

01 09 10