onsdag 16 januari 2013

Vad händer i verkstan?

Den stora röjningen är klar. 5 sopsäckar har jag fyllt med gudvetvad. Men nu är det faktiskt ganska bra ordning i verkstan. Bäst att fota fort. Igår kväll satt jag mig vid den rena drejskivan och drejade lite presenter. Det gick rätt dåligt. Så är det när man inte har drejarångan uppe. Snart är det ändring på det för den här våren ska jag dreja flera hundra koppar och skålar.



Trasiga fat. Man kan
faktiskt inte slänga
allt även om man
kanske borde..
Bord på rad. Mycket
praktiska rullbord
att kavla på från
Ikea.


Radion står på varje morgon tills jag blir
förbannad på den och sätter på musik istället.
Kavaletten har jag sprayat rosa.

Min första affisch för
kafét och vår första
festival - i sommar är
det dags igen!
I en fågelbur sitter små
fåglar som ser ut som
sälar. Enda sorten man får
sätta i bur förövrigt.

Trälådor med snygga
etiketter hörni. Kan
inte få nog av sådana.
Och den här är inte ens
min utan Marias. 


Alla smågrejjer har sorterats och lagts i
rätt burk. Jippi.

Fikahörnan har också
städats. Pallarna har
tillklippta 10kronors-
sittdynor från Ikea.
På hyllan står inramade
bilder från boken och en
tempellykta med
guldknoppar.

Och så har jag slipat bordet, lagom mycket för
att få bort det värsta bara och sedan klarlackat.
Det här är min favoritfärg.


12 kommentarer:

  1. åh, du har så mysigt i din ateljé!

    SvaraRadera
  2. Snyggt!! Kan förstå att det är din favoritfärg...Himla snygg. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig verkstad... Jag skulle också behöva röja lite i min kreativa "verkstad" här hemma... Det får bli en annan dag. Idag ska här sys och virkas en del. Gäller att passa på när man har ledig dag och barnen är i skolan. Och färgen? Underbar. En av mina favoriter också. :D

    SvaraRadera
  4. Fiffan vad skönt. Och snyggt. Tack för sparken där bak. Jag ska nog också gå ut och röja lite. Kan nog få ihop flera säckar jag med... bara jag börjar. Har'u hittat nån rakuugn än då?! God vinter!

    SvaraRadera
  5. Vilka bilder! Jag hissnar vad fint du har det!

    SvaraRadera
  6. Jag blir alltid så inspirerad av att titta in hos dig på bloggen och önskar att jag bodde nästgårds och kunde kvista över på dina kurser :) !
    Vad är det för turkos du målar med? Gillar den skarpt! Jag tycker att det är svårt att hitta rätt i färgaffären när jag är där..
    /åsa

    SvaraRadera
  7. Vrålsnyggt! För att trösta oss slarviga kan du väl ta en bild om några veckor också? ;-)
    Gillar också turkost, hur jag än vrider och vänder mig så slutar det alltid med att någon vägg blir turkos, eller att en möbel får den färgen.
    Fin blogg!

    SvaraRadera
  8. uh uh
    jag blir alltid sååå inspirerad när jag kikar in här
    och sugen på en massa färg
    den turksa färgen e såå ljuvlig
    mums

    och kapellet sen
    vilken byggnad
    man blir liksom sugen att flytta in
    följer er renovering med glädje

    SvaraRadera
  9. Du, den där färgen tror jag att det är fysiskt omöjligt att tröttna på. Ungefär som att man skulle tröttna på att bli gillad av sina föräldrar eller nått....
    Ha en fin vecka!
    Kram C

    SvaraRadera
  10. Åhh vad fint du har de i verkstan, älskar den där turkosa färgen på bord och skåp, lovely!

    Tröttnar heller aldrig på den, nu blir jag inspirerad till att måla om nån vägg eller nåt här hemma :)

    SvaraRadera
  11. Jag blir så glad när jag läser dina sidor! De där borden från Ikea som du kavlade på, går det att kavla direkt på borden utan att det "fastnar"??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul tack för det! Nej nej jag kavlar alltid på duk!

      Radera

01 09 10