tisdag 23 september 2014

Frost


Vaknade upp i ett frost-vitt landskap. Vackert men jobbigt när man som jag inte tagit in alla miljarder av pelargoner, oliv och citronträd som fortfarande står ute.. Hoppas att de klarar sig. 
Igår var det måndag = konditorskursdag. Vi hade fått i hemläxa att sätta en surdeg, och faktiskt så lyckades jag med min! Av surdegen bakade vi sedan vridna baguetter.


 


Vi fick också göra skördebröd och nöt/fruktbröd. Allt blev jättegott! Jag ska verkligen träna massor på att baka med surdeg för härligare deg att knåda finns nog inte.
Inspirationen är på topp! Bakar nästan varje dag. Till och med gav jag mig på macarons som jag bara gjort en gång tidigare. Det blev helt naturella med chokladkräm. YUM YUM. Jag kan äta åtta på raken. 


Men nu ska jag ut i verkstan och knåda lera istället. Tack för det, sa midjemåttet. 



1 kommentar:

  1. Vilken vacker bild på dina pelargoner. Om jag ändå hade en veranda... Det påminner mig om att jag nog borde ta in mina också snart. Frosten hänger i luften här i Schweiz.
    Annette
    My Rose VAlley

    SvaraRadera

01 09 10