tisdag 14 oktober 2014

Amerikansk

smördeg, franska Petit choux-er och finska julstjärnor. Kavlade degar var gårdagens tema på konditorkursen. Vilka roliga måndagar jag har den här hösten! Ujuj. 



Fatet med ristat mönster gjorde jag för ett tag sedan, det måste egentligen glaseras om men med lite florsocker på blir ju allt vackert! Hädanefter ska all min keramik få sig en doft av florsocker. Bra idé va!
Den sista tiden har jag och Sebe jobbat oerhört mycket + att Sebe har rivit hela köket i kapellet - ska visa bilder snart på röran. Spännande värre. 
Men först ska alla tidningsjobb inför jul lämnas in, gjorde bla tre runda pepparkakshus i helgen som nästan tog knäcken på mig.. snart har jag nog pysslat klart för det här året! 



1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Vi håller på grundar en facebook-sida i julstjärnornas tecken.
    Skulle det vara möjligt för oss att använda ditt vackra foto på sidan? Självklart länkar vi bloggen som tack!
    In och gilla!
    Mvh Julstjärnor-teamet

    SvaraRadera

01 09 10