tisdag 7 oktober 2014

Saker man kan göra

när man egentligen inte har tid:
arrangera små blomskålar på golv
arrangera små blomskålar på bord




och sedan fota det hela jättemånga gånger. En bild fick blomskålar som ram - perfekt att photoshoppa in text där tänkte jag - snygg affisch till när jag öppnar butiken igen kanske! 



Fiffigt va!
Ja sånt kan man alltså syssla med. Jag har gjort massor med skålar i alla mina favvofärger (de är kavlade och formade för hand efter en form). Små rakuskålar kommer också att dyka upp! Perfekta skålar till en liten röra eller nåt annat litet och smaskigt.  Kommer finnas i vår Bistro och i butiken när vi öppnar 2015. Jag gillar den röda glasyren som blir vit på kanten - tänk att den hittar på det helt själv, duktig glasyr!



I samma ugn plockade jag också ut ett gäng ljusmanschetter, ett par kannor och några stora fat. 



Så var det med det. 
God vecka på er!

10 kommentarer:

  1. Så du gör alltså inredning till bistron! snacka om närproducerat... Om ni var en svt dokumentär skulle jag kolla alla gånger.

    SvaraRadera
  2. Ja, ßant kan man ju pyssla med och tiden går fort när man har roligt. Gillar affischidéen. Den tänker jag snappa upp direkt med min virkning. Göra massor av virkade blommor kanske... Ser ju kalasläckert ut!
    Xxx
    Annette
    My Rose Valley

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en riktigt bra idé! Såg du mitt mail förresten?

      Radera
  3. I'm keen on ceramics and yours are really magnificent! You also have a wonderful blog corner!
    Olympia

    SvaraRadera
  4. Glad att jag hittade din blogg genom ett tips i en gammal Lantliv!! Ska leta upp dig på insta och fejjan också. Jag höll på med keramik för några år sedan och dina alster är precis sånt som jag gillar jättemycket, rakun och de "inkavlade" spetsdukarna speciellt. / Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Jag ville alltså säga att jag gillar det du gör! ☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Marie-Louise! Ja raku är ju bara för häftigt! Välkommen hit!

      Radera

01 09 10