torsdag 23 oktober 2014

Visset

värre är tillståndet just nu. Feber etc härjar i min kropp. Mycket tröttsamt vill jag lova för det lilla huvvet vill greja, jobba och baka. Orkar bara gå till brevlådan och tillbaka. Skit. Så då sitter jag här vid datorn och tänkte visa upp senaste nytt på insta (för er som inte är med i det fantastiska bildforumet instagram - kom igen!)








Ja jag har städat i verkstan. Kors i taket. Jättesugen på att dreja, ska sätta igång så fort jag är frisk! Utanför blommar fortfarande en liten stamros, fantastiskt för nu är det kallt här och riktigt höstligt.





Buster och jag tränar på. Han är visst en cirkushund! Kan massor av trix nu - det näst roligaste han vet. Det roligaste är fortfarande att skälla på andra hundar och skrämma slag på folk så fort han får chans. Så omoget alltså!








Jo en del bakning blir det ju, hela måndagar i Sthlm på konditorkursen ger mycket inspiration och lust att baka dagarna i ända. Längtar tills köket är klart i kapellet. Vi har köpt en riktigt fin ångugn som ska bli kul att testa! Men just nu är köksdelen bara en stor grop. 








Kapellsalen är full med en massa saker som ska vara i köket sen. Nya (gamla såklart) små bord fyndade Sebe på blocket, tunga som attan med gjutjärnsfot och ekskiva, har stått på en restaurang i Gamla stan tydligen. På läktaren har jag äntligen möblerat så att man kan sitta - mycket mysigt! Men uj vad det lutar..

Vill ni följa mig på insta heter jag: fabfrida
Hejhej



3 kommentarer:

  1. Wow! Vad mycket spännande ni har på gång alltså! Konditorskursen låter ju helt fab! Och köket! Det ser jag fram mot att se när det är färdigt!

    SvaraRadera
  2. Vilken inspiratör du är. Du gör keramiken tillgänglig för alla. Vilket spännande köksprojekt! Jag har gjort om det gamla hönshuset till keramiklokal. Jag undrar en sak om den lera du använder. Står det Creaton på den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Marie! Om du klickar på länken/bilden i högerspalten där det står Leror och glasyrer (kopp på bilden) så kan du läsa om vad jag använder!

      Radera

01 09 10