söndag 27 mars 2011

Söndagsbilden



Dåligt med uppdatering här på bloggen. Inte för att jag på något sätt ligger på latsidan. Idag har jag haft full fart på drejskivan och en massa kannor och skålar har fått fina engobekläder och inristade magnolior. Ska verkligen bli spännande att se hur det blir efter bränning. Förhoppningsvis bra eftersom de ska fotas redan på tisdag. Känns alltid som om jag ligger 5 mil efter. Det här känns som min mest hektiska och delvis mest ångestfyllda tid i livet. Om en vecka fyller Jack 5 år. Samma dag som bokens texter ska vara klara och samma dag som vi gör sista fotosessionen. Det blir en fin present till min lilla pojk - inga fler sena jobbkvällar. Här ska byggas lego. Men innan dess säger jag som Kreivan - på med hjälmen och ner i gruvan. Vi ses när jag kommer upp för att hämta luft.

7 kommentarer:

  1. Det är lustigt, för det är ofta precis så som du skriver. Allt händer på samma gång. Och sen kommer en period då det typ inte händer någonting. Ojämn fördelning. :)

    Koppen du visar var väldigt söt. Jag är så imponerad av allt fint du gör!!

    SvaraRadera
  2. Vacker kopp! Ska bli spännande att se det du beskrev att du jobbar med idag. Magnolior låter underbart!

    SvaraRadera
  3. Frestas med den där koppen igen, det är nästan oschysst ;) Magnolia låter som en dröm. VAD JAG VÄNTAR på Magnoliablommen!

    5 år... ett tidtagarur så man kan ta tid på allt, t ex hur lång tid det tar att byta om från pyjamas till vanliga kläder, eller att göra en kullerbytta, eller att springa runt huset. Ett sånt behöver man. En ficklampa är också bra, en som lyser ordentligt så man kan ha den i kojor eller våga gå ut när det är svart. Sen behöver man Guinness rekordbok. De bilderna kan man titta på timme ut och in. Bokstäverna är inte alltid det viktigaste. Men om man kan några blir det frestande att försöka förstå vad det står. :) Mammas tid slår dock allt...
    Lycka till med sista gruvskiften!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  4. Ljuvlig kopp. Lycka till med det hårda arbetet... Det kommer gå bra! Må så gott//Petronella

    SvaraRadera
  5. Håll ut Frida! Snart är du ute på andra sidan och då minns du bara det roliga - inte det jobbiga :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Heja heja! Du klarar det!

    Superfin kopp det där...och det ska bli spännande att se resultatet av dina andra verk. :)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. och så andas vi.....en, två,tre........nio, tio.......ibland är det mycket, tom för mycket.......Men så bra det kommer bli!!!!!!!

    SvaraRadera

01 09 10