måndag 2 juli 2012

Ljusstakar



När jag läste till hantverkspedagog åkte jag rätt ofta till en öppen keramikverkstan i Solna. Där satt jag och harvade vid drejskivan. Det gick sådär. Men en sak kunde jag få till. Ljusstakar. Uj uj vad jag drejade ljusstakar. Långa snitsiga korvar med svarvkänsla. Nu kan jag ju dreja något bättre och således lämnat korvarna bakom mig, glömt dom - tills häromdan - drejade fötter till fat (samma princip) och tänkte att vad sjutton - jag drejar korvar! Kastade på ett öra, en manschett och vips hade jag några nya ljusstakar!





Det blir dagens tips till er lerfantaster.
God måndag!

12 kommentarer:

  1. Dom var fina och inte ett dugg brandfarliga!

    SvaraRadera
  2. Du är så otroligt kreativ!
    Dom är jättefina!!
    Kram från Lotta i Malmö

    SvaraRadera
  3. Oh, i Solna har jag också varit, det är så mysigt där! Nu håller jag till närmre hemmet och kämpar för att bli bättre på att dreja, men några korvar (ljusstakar) har jag inte gjort hittills! :)

    SvaraRadera
  4. Så himla söta! Jag ska prova framöver! Läckra färger som vanligt! :)

    SvaraRadera
  5. Så vackra!
    Ha en bra dag!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  6. Jättesöta! Är de massiva eller drejade som rör lixom?

    SvaraRadera
  7. Du skapar sånt vill-ha-sug! Och jag som inte drejar själv. Jättesnygga!!! :)

    SvaraRadera
  8. Ahh hos Karin? Det är där jag hänger också, förhoppningsvis kommer det att hända något med min utveckling i höst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm minns inte vad hon hette som hade det.. nästan 10 år sen.
      Lycka till med din keramik!

      Radera
  9. Vad fina de är! Vad mycket du haft för dig sen jag var inne sist- har haft en rejäl paus från bloggvärlden men nu är jag tillbaka och det känns härligt.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

01 09 10