fredag 10 augusti 2012

Klei!

Ja alltså det betyder säkert Lera! på Holländska. Orginaltiteln "Fabulös Keramik - inspiration tips och genvägar till fantastisk keramik" komprimerat till "Klei!" är ju jättekul tycker jag. Nu ni Holländare kan ni äntligen lera ned er ordentligt. 
Vad boken kommer att heta på Finska vet jag inte än men tror nog att titeln blir aningen längre..



Nu har vi ju en trevlig fredag framför oss och jag ska försöka ta mig ut i verkstan och dreja lite. Har haft problem med vänster handled hela sommaren så jag måste testa hur den känns. Mina barn hänger med och dom kommer väl antagligen testa både leran och mig.

I morgon - lördag - har jag öppet i verkstan för sista gången i sommar. 10 - 18. Bullar och kakor + sista smulorna med keramik - allt ska bort så kom kom!!

Men först: Happy friday!

Uppdatering:

Hittade den finska översättningen precis, så här ser den ut:




Iloista keramiikkaa

ohjeet, vinkit ja oikotiet savitöihinkotona. 

Hurra för det!

7 kommentarer:

  1. roligt att boken sprider på sej! Och så fnissar jag lite igenkännade åt den NÅGOT frustrerande kombon verkstadsarbete och barn... Hoppas handleden kryar på sig fort!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte kunna besöka dig en enda gång i sommar. Känner mig som en unge som snuvats på lördagsgodiset!

    Du får försöka klara dig ändå :)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Vill bara kika in och berätta hur mycket jag tycker om din blogg. Köpte din bok för ett par månader sedan - den är helt underbar! Och när jag av en slump upptäckte din blogg blev jag så glad :) Nu har jag insett att jag faktiskt kan fortsätta med keramiken utan drejskiva. Tack!

    SvaraRadera
  4. Är det snart tid för en uppföljare av boken? På svenska ;-)

    SvaraRadera
  5. Hej Frida, congratulations with your book in Dutch and Finnish. I mentioned the Dutch version on my blog http://hejtjorven.blogspot.nl/2012/08/klei-frida-anthin-broberg.html
    Kram

    SvaraRadera

01 09 10