torsdag 13 december 2012

Hej!

Idag är det min födelsedag, Lucia och vardagsrum som torsdagstema på Fabriken.










Ja ni har väl sett det förut men är det tema så är det. 

1. Skänk, Sebes farmors gamla i ny färg.
2. Små jordglobar! En present som låg utanför dörren i morse, ujuj vad glad jag blev!
3. Loppisfåtölj (2 för 50-, bra pris!) 
4. Ganska ful men bra soffa, plädar och kuddar Ikea såklart + ett loppisbord som vi släpade med från Gotland i somras. 
5. Kakelugn - mycket fint och värmande så här års. Och tv. Usch för tvn. Aldrig snygg på bild direkt annars är den bra, fast för liten för närsynta människor som jag.
6. Vi har väldiga problem med lampval, således mest ljusstakar i vardagsrummet än så länge.
7. Pardörrar och kattkorgen som jag haft sen jag var liten och hade en katt som hette Måns. 
8. Rakuäggen igen. Måste bygga en rakuugn!

Ja just det - tapeten är från tapetorama och heter Seraphine Dijon. om någon undrar.


Ha en fin Luciadag!


29 kommentarer:

  1. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte sett rummet förut ;)
    Stort GRATTIS på födelsedagen!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Grattis på din dag! Vad mysigt ni har det. Är sjukt avis på ditt söta hus och alla fina detaljer :)

    SvaraRadera
  4. Grattis på födelsedagen! Och det var riktigt snygga tapeter.

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen!
    Underbar kakelugn! Hade gärna haft en sån i vårt vardagsrum.

    SvaraRadera
  6. Grattis! Underbart hem och så söta jordglobar, skulle vilja ha men blir så full i skratt:) inga katter i ditt hem förstår jag, här skulle de aldrig få ligga så där tjusigt.
    hoppas du får fler härliga presenter och en FAB födelsedag.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  7. Grattis, grattis på födelsedagen!
    Känner igen belysningsproblemet! I butikshuset är takhöjden extremlåg så där måste man ha vägglampor, men vill man inte ha 80-talsstuk, hypermoderna eller sådana som skulle kunna sitta på ett slott är det jättesvårt att hitta några (det är ju inte bara mysljus man vill ha, även om det gör att man inte behöver städa lika ofta...hihi). Men det är även svårt att hitta lampor till villan vi bor i. Lampor är svårt...
    Ni har så fint i ert hus! Gillar tapeten skarpt och att den passar så fint t de turkosa möblerna.
    Ha en kanoondag!

    SvaraRadera
  8. Så härliga bilder. Grattis till din dag och vilken dag att fylla år på...mysigt. Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Grattis hoppas du har en härlig födelsedag!

    SvaraRadera
  10. Grattis Frida! :) Ha en mysig vinterdag! Kram Sofia T.

    SvaraRadera
  11. Jag har inte heller sett rummet innan. Väldigt mysigt!

    Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  12. Jättefint och stort GRATTIS på födelsedagen.
    Om man fyller år på lucia får man väl både tårta och lussebulle? Minst!

    SvaraRadera
  13. Grattis på födelesdagen Frida! Önskar dig en finfin dag!
    Goa kramar Cecilia

    SvaraRadera
  14. Jordglobarna var jättefina, vart kommer dom ifrån måntro? Och jag kan väl inte vara sämre än att också säga ett stort grattis även om det är första gången jag hittat hit :)

    SvaraRadera
  15. Grattis på födelsedagen!! Älskar din blogg. Nästa år när jag fyller 40 ska jag önska mig en av dina kurser i present :)Du gör så fina saker och jag skulle så gärna vilja prova. Hoppas du får en bra dag :) mvh Anna-Karin Sassing

    SvaraRadera
  16. Grattis på födelsedagen! (härliga färger i bilderna!)

    SvaraRadera
  17. Grattis på födelsedagen!

    Vilket vackert vardagsrum. Skänken blev jag alldeles kär i, sååå fin. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  18. Sååå fint! Älskar de turkosaljusstakarna! Stort grattis på födelsedagen också1 :)

    SvaraRadera
  19. Många varma GRATTIS på din fördelsedag. Hoppas det blir många härliga lussekatter till dig.

    /Maria

    SvaraRadera
  20. Grattis på födelsedagen! Fin dag att fylla år på. Jättefina bilder du visar som vanligt, jag gillar färgerna i rummet.

    SvaraRadera
  21. Stort grattis på din dag!
    Så fin skänken var i den härliga färgen! Vi har en nästintill likadan i ljusblått som vi fick i inredningspresent

    SvaraRadera
  22. Tittar in och säger stort grattis på födelsedagen!
    Skåpet är helt fantastiskt fint, exakt ett sådant skulle jag vilja ha i mitt pysselrum:)

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  23. Grattis :) hoppas din dag varit fin! Kram Lena

    SvaraRadera
  24. Grattis :) hoppas din dag varit fin! Kram Lena

    SvaraRadera
  25. Så snyggt!! Fin tapet och skänken är fantastisk.

    Grattis på din dag!

    SvaraRadera
  26. Men du, grattis! Och jösses vilket underbart vardagsrum! Kakelugnen, tapeten och de vackra färgerna. Makalöst fint!

    SvaraRadera
  27. GRATTIS:) Åhh så mysigt du har...älskar den turkosa skänken/linneskåpet mot den blommiga tapeten...nice!! Kram Maria

    SvaraRadera

01 09 10