onsdag 5 december 2012

Kurskeramik

I går sorterade jag en hel massa keramik från senaste kurserna. Trots att jag skriver upp vem som gjort vad är förvirringen stor. Men visst är det finfin keramik som tillverkas i verkstan! Duktiga elever må jag säga. 













Nu har jag bara två kurser till innan jag tar lite kurs-julledigt men i januari kör jag igång igen. Välkomna att boka en kväll hos mig om ni är lersugna.

God onsdag!

Förresten! I kväll + alla onsdagar innan jul ska jag gå och lyssna på det här, tips till alla i stan. Örebro alltså. Kommer bli så bra! George och Hoffstone var ju med på vår Soul to remember-festival i somras dessutom!


8 kommentarer:

  1. Men wow vilken fin keramik!!! Superfint! vad duktiga de är!! Tänk vilken lycka att få gå på kurs hos dig! Det verkar superkul!

    Toppenfint som vanligt!

    Ha en fin dag!

    kramar från oss Fiffiga Systrar

    SvaraRadera
  2. Just vid såna här tillfällen önskar jag att jag bodde i Örebro.. så man kunde få gå dina kurser.
    Så mycket fint ni gör
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  3. Om jag inte bodde i norra delen av landet skulle jag absolut gå en kurs hos dig.

    Istället hoppas jag på att få lite plats för en lerig arbetsyta

    SvaraRadera
  4. Det är underbart med kreativa människor!! vi blir gladare människor och vi mår bättre om vi får arbeta och uttrycka oss på ett sätt som ganska snabbt ger synliga resultat:)
    Du har oerhört begåvade elever!! Blir så fruktansvärt sugen på att arbeta med lera, bara känna lite igen...finns det inte lera på Panduro? lera som man kan bränna i egen ugn?
    Hur som helst...Du får ha en fin dag!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  5. Så fina saker!! Duktiga elever och det ser ju jätteskoj ut. Ha en bra dag. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Så fina saker ni gör! Synd att det är så långt till Örebro!!

    SvaraRadera
  7. Vilken jättefin keramik. Ja ggillar speciellt fjärilarna och faten högst upp till höger. Jättefint! Vad roligt det måste vara. Jag har länge velat testa det här med keramik och att dreja har jag så länge jag kommer ihåg det velat göra.

    SvaraRadera
  8. Oj oj så fina saker! jättefina!

    SvaraRadera

01 09 10