torsdag 6 december 2012

Ljus ute, ljus inne,

ljus i sinne. Fabrikens torsdagstema är Advent = ljustider. På verandan lyser adventstjärnan ikapp med adventsljusstaken, mina rakuägg och ljusstakarna i svart lera (kommer ni ihåg? nu är de brända och klara). Vi har hängt en liten stjärna i kapellet också, nästa jul ska det vara fullt med ljus och liv därinne, nu är det mest kallt.
Såklart har det varit komplett snökaos här, precis som överallt. Jag körde fast med gettobilen, vem trodde nåt annat, i vanlig ordning. Jag ska önska mig en Jeep i julklapp. Eller en traktor. Ja en traktor vore det bästa!












God torsdag på er! Kanske ses vi på Ikea ikväll?


11 kommentarer:

  1. Härliga och snöiga bilder du bjuder på. Man ska nog inte ge sig ut i detta väder om man inte absolut måste, det kommer fler dagar

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Ha en trevlig kväll på IKEA och hoppas att du får många pysslare där :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  3. Vilka mysiga bilder du visar! Och snygga ljusstakar.

    SvaraRadera
  4. Jösses vilka snygga ljusstakar! Blev otroligt läckra i svart lera! Jag har äntligen hittat en keramikurs i mina trakter, och det är härligt att få arbeta med lera igen!
    Ha en fin dag!
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Mysiga bilder, så stämningsfullt!=)

    SvaraRadera
  6. Hm, jag är lite kär i dina ljusstakar. Grymma! :-)

    SvaraRadera
  7. Hoppas tomten läser din önskan! ;)
    Tyvärr är jag för förkyld för Ikea.
    Finfin helg till dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Spännande att se hur ni jobbar vidare med kapellet. Oj vilken dröm, häftigt!

    Så fina ljusstakar med brickorna du gjort!

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  9. Haha jag har önskat mig en traktor läääänge men aldrig får jag någon :)) Hoppas du har bättre tur! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  10. Gud vilken underbar veranda!!

    Kram/M

    SvaraRadera

01 09 10