fredag 31 januari 2014

Kulört

värre.



Tekannan jag gjorde för ett tag sedan invigdes igår - den funkade! Och mina nya gula färger har fått pryda koppar och fat. Jag och Johanna hade kulört teparty med himlars god banankaka (så får man säga fast man bakat den själv).
Googlade fram ett recept men hade visst inte ens hälften av de ingredienser som stod så jag hittade på ett eget (inte direkt unikt recept men ändå). MUMS säger jag bara!





GODASTE banankakan:

100 gram smält smör
+ 2 msk grädde

Vispa 2,5 dl socker + 2 ägg
i med 2 mosade bananer

Blanda: 2,5 dl mjöl, 2 tsk bakpulver, 1 tsk ingefära, 1 tsk vaniljsocker, 150 gram hackad choklad. 

Blanda ihop och häll i smörad/bröad form och grädda 30 min på 175°.



Go fredag!




5 kommentarer:

  1. Så otroligt fina de gula faten är. Säljer du endast din keramik på plats eller kan man hitta dem på nätet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De här är bara prov-fat men tanken är att de kommer att dyka upp i min framtida webshop (förhoppningsvis i maj) Tack för att du frågade!

      Radera
  2. ÄLSKAR de kula kulörterna!

    SvaraRadera
  3. Snälla gör en webshop! Du gör så otroligt fina saker:)

    SvaraRadera
  4. Kannan är en dröm!!! Och den glasyren... mmm! Tallrikarna är skitsnygga! Hoppas på att de kommer som ny serie :)

    SvaraRadera

01 09 10