lördag 9 april 2011

Kycklingen som vi håller alla tummar för är en höna är nu fångad på bild. Mycket hönsad av sin mamma ligger den mestadels under henne och sover, men lockar man med lite potatis i fil så dyker den fram och hoppar rakt i maten.





Vi har inte varken tagit i den eller klappat den till hänsyn av den oroliga mamman, (eller kanske mest för att vi är rädda att hon faktiskt ska döda oss då) men visst ser den mjuk och ullig ut.



Vi antar att det är ett ägg från vår svartvita blomhöna som blivit denna kyckling, med tanke på färgen alltså.
Våra barn har döpt hönsen. Johanna, Stjärna och Elvira. Tuppen Carlos dog förra sommaren och nu har vi en ny tupp som Bill döpt till Ulf Karlsson. Frågan är bara vad den lilla kycklingen får heta. Korv tyckte Bill, vad tycker ni?


17 kommentarer:

  1. Nämen vilken helt underbar liten filur! Hoppas att det går bra för er!! :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Men ujujuj villen fluffig liten söt sak :) Hoppas att det går bra för den lilla och att hon växer och blir en stor höna-pöna sen :)

    Önskar dig en fin helg!!

    SvaraRadera
  3. Annika Sundholm9 april 2011 kl. 08:34

    Ha ha, jag haller pa Bill!

    SvaraRadera
  4. Hi, hi, verkligen dagens sötaste!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Åh finns det något underbarare vårtecken än kycklingar!? Vi brukar alltid driva upp minst en kull per säsong, men i år behöver vi egentligen inte eftersom vi har så många hönor. Min sambo tycker det är skönt, jag tycker det är lite sorgligt. Men kanske en liten en...:)

    SvaraRadera
  6. "Det var en kyckling som hette Gullefjun, han skulle gå ut på promenad..." sjöng alltid min mamma för mig när jag var liten :) Kallar ofta mina barn för det... men korv var ju mycket coolare.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  7. Men så söt! Min Kajsa röstar på Gosis! Alla hennes gosedjur har namn som slutar på -is just nu. En gosis-, sötis-, lurivsfas! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Men vilken lite raring, så charmig så det är inte klokt!!!

    Jaa, men vad roligt, då ses vi den 19:e. Ska bli jätte kul tycker jag. Vi hörs av närmare om det. =)

    Ha en finfin helg så hör vi av snart igen!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  9. HA HA En tupp som heter Ulf Karlsson.
    Vad kommer det namnet ifrån??
    Barn är för sköna. Jag tycker Korv är alldeles ypperligt bra namn. Kanske ska lägga till prickig som i prickig korv med tanke på hur den lille faktiskt ser ut.

    SvaraRadera
  10. En så galet söt liten krabat! :-)

    SvaraRadera
  11. Men å så söt! Vi hade kycklingar hemma en gång när jag var liten, det var jätte mysigt! Hoppas ni kan klappa lite snart :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  12. Tycker barnen har kommit med sköna namn hittills ;) Ja,Korv-varför inte?
    Fast just nu ser den ut som en Fjunis-GUUUD SÅÅ SÖT!
    Jag riskerar nog livet å kommer å tittar..
    Fortsatt fin helg till er/Kram Johanna

    SvaraRadera
  13. Vilken sötis : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Åhhh vilken liten dunboll! Så söt!

    Ha en fin söndag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Men så söt! Man vill ju adoptera det lilla livet. Jag minns tillbaka på de kycklingar som vi hade på biologin på höstadiet.. de växte snabbt de rackarna!

    SvaraRadera
  16. Hahaha... Dessa namn, underbara! Ulf Karlsson gillar jag skarpt:)

    Och Korv funkar fint för kycklingen såklart! Hur söt som helst. Fast samtidigt lite ful.. Fulsöt;) Kram//Petronella

    SvaraRadera
  17. Men gu så sött att ni fått en kycklingbebis!!! Kramar Johanna

    SvaraRadera

01 09 10