måndag 16 maj 2011

Pastell & Romantiq

Egentligen är jag nog inte den 
romantiska urtypen. 
Lite pensionärsaktig javisst, men romantisk - nja. Ändå ser min verkstad och butik ut som en pastelldröm. Och keramiken jag gör speglar inte alls min personlighet med sitt skira uttryck. Eller så gör den det och jag har dålig självkännedom. Hur som helst så har jag några nya godbitar att visa er.
Inte direkt skogshuggarstil på de heller.





Faten med vågig kant är rätt små och passar fint till tvålen, tekulan eller vad sjutton som helst faktiskt. 

Nu säger jag godnatt!




11 kommentarer:

  1. WOW så läckra....
    Lite romantik skadar inte;)
    härligt med pastell nu till sommaren.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha typ allt. Läckra somriga söta. Det är inte jag heller. Egentligen. Eller så är det det?

    SvaraRadera
  3. Jättefint!
    Köper du din rosa och gröna glasyr på Seemanns eller gör du den själv. Du har så otroligt fina glasyrer och fin keramik. Jag försöker få fram en fin rosa färg med vit basfärg och färgkropp, just nu är den åt det aprikosa hållet.

    SvaraRadera
  4. Anonym - Jag blandar rosa färgkropp i min vita glasyr, alla mina pastelliga färger är gjorda på det sättet - blanda på alltså! Seemanns kan säkert hjälpa dig med färg och mängd.

    SvaraRadera
  5. Wow!! Din keramik är helt fantastiskt fin!! Jag är så imponerad!!! Vad roligt att läsa om din verkstad och om din bok och vilka otroligt fina foton! Pastell är sååå läckert!
    Tack för all fin inspiration!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Sååå fint! Som alltid :-)

    Kram Elina

    SvaraRadera
  7. Du gör så fint så fint ... och din verkstad ser så härlig ut! den ser ut som den skiss man fick rita när jag gick min keramikutbildning på hur man ville ha det sen när man blivit keramiker ;) Du verkar verkligen leva en keramikdröm, härligt, (är nästan lite avis ;). Jag kämpar på med min en dag i veckan, det räcker inte, men jag är ändå glad att jag fått till det i alla fall. Kanske kan bli mer i framtiden. Snart måste jag komma ut och titta hur du har det. Hälsningar Lena. lenaslera

    SvaraRadera
  8. Tror minsann det blir ett sommarbesök hem till dig någon gång under sommaren för lite shopping och fika! Du inspirerar :) Ha en fin dag, kram K.

    SvaraRadera
  9. Jättefina grejer, alltihop! Fantastiskt fint med de lite dämpade pastellerna. //Petronella

    SvaraRadera
  10. Fiiina tycker ytterligare en icke-romantiker!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. MEN ÅH så fina, vilka härliga färger och modeller! Vill ha...

    SvaraRadera

01 09 10