måndag 14 april 2014

Ägg popup

Men så kul att vår ägg-popup-store lockade så många härliga människor till Rönne! Jag lyckades skramla fram ca 70 ägg, och under dagen brände Sebe nya rakuägg som man fick köpa direkt ur ugnen.  Roligt att se fler drabbas av raku-mani!
Nästa popup blir någongång i Juni, håll utkik!










Ja annars kan man väl säga att jag följer min egna trend med någon typ av krämpa varje vår när jag som minst behöver den. Det här året kör jag med ryggskott. Härliga tider alltså. Tror faktiskt att det är äggtillverkningen förra veckan som är boven, hohojaja. 
Men nu ska jag sätta fart - 3 dagars jobb innan påsklov, är ni redan lediga?




10 kommentarer:

  1. Så lekre egg, skjønner godt at det kom mye folk! Skulle gjerne vært der selv. God bedring med ryggen!
    Ha en fin dag!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  2. Vackraste keramiken ! För att inte tala om verkstaden och kapellet... och keramikern :)!
    Men var rädd om kroppen!
    Glad påsk! Önskar Britta och Kjell

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack hörni! Var det ni med Raku-fish-dottern? Glad påsk!

      Radera
  3. Så vackra ägg, krya på dig med ryggskottet.

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  4. Är det värt ett ryggskott för många vackra ägg? Ja, det är det kanske för dig Frida. Ibland kan vårt arbete vara så roligt att vi struntar i att vara lyhörda för kroppens signaler. För mig är det arbetet i min lilla koloniträdgård som brukar ställa till ett litet vårryggskott. Häromdagen släpade jag tillsammans med mina 3 grannar 54 jord- och gödselsäckar från affären och vi lyfte alltså dessa sammanlagt 3 gånger. Pust och stön. Ännu inget ryggskott.
    Hoppas att du får möjlighet att läka din rygg nu och att du får en riktigt glad och skön påsk.
    Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja du det här med att jobba smart tar visst lite tid för mig att fatta… Glad påsk! Hoppas att du får många soliga dagar på kolonilotten!

      Radera
  5. Det är en sån typisk signal på att man suttit stilla för mycket, och pausat för lite, iaf här. Styrketräning på vintern och mckenzie töjning när det gör ont är mitt tips. Synnerligen vackra ägg, hoppas att du får ordning på kroppen så att det ligger ute såna på webshopen, ser så framemot den!

    SvaraRadera
  6. dina ägg är magiska, vill så gärna ha ett..

    ledig idag och imorgon men sen jobbar jag som sjuksköterska hela helgen, självvalt för att tjäna lite extra pengar..

    Glad Påsk

    SvaraRadera
  7. Otroligt fina ägg och vilken härlig idé att bjuda in under bränningen!

    Vårkrämpor hör nog den här tidens iver till. Jag har sympationt... i svanken!

    Glad påsk!
    /Emma

    SvaraRadera
  8. Sickena schysta ägg! Ser jättefina ut!

    SvaraRadera

01 09 10