fredag 18 april 2014

Insta-kul


Jag instagramar ju en del - det är verkligen ett kul forum! Bara en massa bilder och man kan följa människor man inte hade en aning om fanns. Jag följer en blandad kompott av instakonton, inte bara sådana jag känner - människor som bor på Hawaii och i Boston, såna som odlar, håller på med yoga eller bara äter mat. Såna som är som jag eller min raka motsats. Och en drös med keramiknördar såklart. Man får direkt respons - som bilden jag la upp igår på några koppar jag drejat + hänklar. Drömmer om en hänkelpress - men ujuj - det tyckte de flesta var en förkastlig maskin! Det är intressant. 









Hundar, keramik, fina grejer och miljöer är nog det som hamnar mest på mitt konto fabfrida. Sen är det ju så kul att leka med filter. Man kan inte sluta.
Avslutar det här inlägget med en bild jag hittade på Johannas blogg igår:




Hon har en sån fin känsla den där Johanna. Ett ägg i ljusblått som hon fått av mig + vitsippor och hö = bra kombo.
Här och Här finns gamla inlägg som jag gjort om hennes superfina hem, kolla in om ni vill.

God lååång fredag!



2 kommentarer:

  1. Hjälp! Ser att vi använder samma material Bc13 och lera 254. Mina drejade saker blir fint vita inuti men so en apelsin på utsidan. Har du någon lösning till mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj! Direkt tänker jag för varmt, eller för kallt? Vad bränner du i för temp? Har faktiskt inte hänt mig med den kombinationen.. Kanske någon annan som vet här?

      Radera

01 09 10