torsdag 3 februari 2011



Kitsch.
Jag gillar ju kitsch.
När jag bodde i Stockholm och flanerade på söder fick Coctail nästan alltid ett besök av mig. Coctail är liksom kitschens mecka.
Idag upptäckte jag att affären även har en webshop. Tack för det säger vi lantisar. Kolla in den Här!

Finfint armband.
Bild från Coctails webshop


Nu slut på lunchrasten. Jag åt gårdagens fisk. Smakade sådär. Tillbaka till drejskivan.



På fönsterbrädan samsas barndomens bambi med lite egen
dekalkeramik, krokusar och en rulle vaxduk från just Coctail.


Snart fredag hörni!

5 kommentarer:

  1. Hej =)

    Vad du är duktig och jobbar, heja!!! Det känns som ett måste att besöka din butik i sommar. Oj oj oj så fint och mysigt.

    Jaså, "din" fotograf? Samarbetar ni? Eller är ni ett par? Gud så nyfiken jag blir nu då..haha. ;) I sådant fall, vad tyckte självaste fotografen om att fota Ernst?

    Kram kram
    Madeleine

    SvaraRadera
  2. Ha! Jag och Andreas håller på med en keramikbok som kommer ut i handeln till hösten. Han fotar och jag skriver/fixar. Har för mig att han sa att Ernst var toppen!

    SvaraRadera
  3. Jag blir så himla sugen på att gå ut och sätta mig vid min egen drejskiva när jag läser dina inlägg! Du inspirerar mig massor! Men tyvärr lir det inte mycket av med det nu när jag är föräldraledig med Lillasyster 1 år och hennes Storebror som är 3. Det räcker liksom inte med en timme här och där, jag behöver få tid i sjok för att det ska bli något av det... trots att jag är en otrolig nybörjare på det hela :-).

    Men tack för inspirationen iallafall!

    Kram M

    SvaraRadera
  4. MEN vilket fint armband,to die for!!!Johannan :)

    SvaraRadera
  5. Åh så fint!!! Älskar kannorna såklart! Så spännande med boken!

    SvaraRadera

01 09 10