söndag 6 februari 2011

Vilken helg. Godaste vännerna har varit här. Vi brassade sukiyaki, varför gör man inte det oftare? 


Ikväll syjunta (en del personer blir uppriktigt förvånade över att vi faktiskt syr på våra träffar, men det gör vi alltså. Och fikar.) Vi ska kolla in nya Stoff och Stil - katalogen.




Supersnyggt omslag. Eftersom vi är en studiecirkel får vi ett litet bidrag varje termin av ABF, för det köper vi oftast tyg och mönster från just danska Stoff och Stil. Den här terminen tänker vi prova på klädsömnad. Känns lite avancerat för min del men kul! 




Någon mer som kör kreativ söndag?





3 kommentarer:

  1. Minsann om jag inte sytt ett kuddfodral av tyger från S&S:s höstkatalog idag och varit på 1årskalas!Kul med klädsömnad-kan man beställa å du syr? ;)

    SvaraRadera
  2. Bra Johanna! Visst kan jag sy till dig - kankse en liten dress i modent snitt med snygga detaljer och matchande kappa? Jag menar - kan jag sy en mössa borde väl resten komma naturligt?
    Ses snart va, kram Fridan

    SvaraRadera
  3. Vad kul med en syjunta! Det hade jag behövt. Jag har ju fått en ny och fin symaskin, men jag har ännu inte använt den och vet inte riktigt vad jag ska börja med :)

    Ha en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

01 09 10