tisdag 15 februari 2011

Nu är även jag med i Fabriken. Tisdagstemat är tallrikar och bestick.


Några kavlade fat med mönster från virkade dukar som jag gjort.


På köksbordet hemma hos oss står besticken i en kanna. Bidrar till lite mer harmoni vid middagen. Så här lät det nämligen innan:
Bill - jag vill ha sked.
Jack - jag vill ha gaffel.
Bill - då vill jag också ha gaffel.
Jack - var är min kniv?
osv. kapplöpningen till besticklådan är ett minne blott. Nu låter det så här.
Jag - ligg inte under bordet Bill, sitt på stolen!
Sebe - nej Jack, fantomen ska inte bada i filen!

Några tips om hur man uppnår fullständig middagsharmoni? Någon?

28 kommentarer:

  1. Haha ja jag önskar att jag hade det perfekta receptet för en lugn måltid!!! Jag märker på mig att jag tuggar fortare o fortre super stressad varje gång vi ska äta då alla hoppar upp o ner=))))
    FINA tallrikar!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inga tips att komma med, kom bara ihåg hur det var när barnen var små. Vilken underbar keramik du gör.

    SvaraRadera
  3. Wow, vilka otroligt fina tallrikar! Vill ha!!

    Tyvärr har jag inga bra middagsharmonitips. Vi har välsignats med ett väldigt matglad 2,5-åring så än så länge håller han sig lugn och tyst när det finns mat att tillgå. Hoppas det håller i sig! :-)

    SvaraRadera
  4. wow så fine fat du har laget! :)

    SvaraRadera
  5. Ha ha! Roliga middagar, förstår jag :)

    Underbara tallrikar. Precis som allt du gör :)

    Tack för igår. Superkul att äntligen träffas!

    Ha en härlig tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Åh så fina tallrikar!! Lugn vid middagsbordet?? Du får nog vänta några år, hahaha. Mina barn, nu 13 och 15, hade också myror i brallan varje gång det var dags att äta, men nu, tack och lov, har de artat sig riktigt bra ;o)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Heej!!!

    Oj vad fina saker du gör....ha sett dem hemma hos en kompis oxå som varit och handlat hos dig npgra gånger...du är verkligen jätteduktig!!!! Hit kommer jag titta in igen!!!!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Fant bloggen din akkurat. Så flott blogg du har:)

    Jeg legger meg til som følger jeg:)

    W

    SvaraRadera
  10. Men du! Jag älskar dina fat! Har du gjort dem själv säger du? Helt imponerad är jag! Sånna skulle jag vilja ha :)

    Ha det fint och välkommen till fabriken :)

    SvaraRadera
  11. WOW!! Vilken underbar keramik du gör!! Love it!! Nu ska jag läsa vidare hos dig! Återkommer:)
    KRAM//Ulrica

    SvaraRadera
  12. åh åh
    U.N.D.E.R.B.A.R.A tallrikar!

    kram.

    SvaraRadera
  13. Din keramik är så vacker så jag tuppar nästan av... Var kan man köpa den?

    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder och texter!
    Njut av den här kaotiska tiden...det går så fort. Här hemma har sonen flyttat...och dottern sitter snällt på sin stol!
    Det är nästan så man saknar den kaotiska tiden ;)
    Kramen.

    SvaraRadera
  15. Vilken Fin och Mysig blogg du har! Hit kommer jag återvända :-)

    SvaraRadera
  16. Hej
    Hittade din blogg via fabriken och så fin...
    härligt vackra tallrikar och det med bestiken har jag mina i en vacker burk på bordet...
    kram kram
    sandra

    SvaraRadera
  17. Helt otroligt vilka fina tallrikar, smart med besticken på bordet. Har tyvärr inga tips på middagslugnet, här är det också livat när vi samlas kring maten, ibland positivt livat, ibland annat... men jag antar att man kommer att sakna det när de bli större...

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  18. Fina bilder och helt UNDERBARA tallrikar.. sådana man liksom bara vill Ha!
    Kramisar

    SvaraRadera
  19. Vilka supersnygga tallrikar! Och tack för den snälla sympatikommentaren om min amatörkeramik ;-). Man ska ju börja nånstans, eller hur :-).

    Hahaha, så där ungefär låter det hos oss också ! Tyvärr, inga tips. Men om du får något bra tips så hoppas jag att du bjuder på det.

    Ha en bra dag!

    Kram M

    SvaraRadera
  20. (Hwita Villan alltså. Blogger krånglar...)

    SvaraRadera
  21. Barnvakt? :-)
    Gillar verkligen fatet med spetsmönster, på bilden ser der nästan ut att vara i metall.
    Ha en go kväll!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  22. Vilken fantastisk keramik! Och vackra bilder. Känner igen mig i middagssamtalen. Snacka om att man tröttnar på sin egen röst ibland..:)

    SvaraRadera
  23. Ha ha, nej inga tips tyvärr!!

    Meeeen så fina tallrikar!! Fattar inte att jag har missat din butik och ditt café??

    Kram Ida

    SvaraRadera
  24. Oj, de där "spetsdukstallrikarna" föll mig verkligen i smaken! Coolt. Var kommer ljusstaken på bordet ifrån? Må gott //Petronella

    SvaraRadera
  25. Herregud vilka ungar ni har! ;) :)
    Oj,kommentarsrekord här tror jag!
    KRAM på dig Fridan/ Johanna

    SvaraRadera
  26. SÅ vackra tallrikar och dina bilder är fina och mysiga. Hem trevligt känns det.
    Ha en trevlig kväll!
    /Annika
    http://precioussister.blogspot.com/

    SvaraRadera
  27. å men gud vilka vackra tallrikar! måste kolla mer på din blogg nu :-)

    SvaraRadera

01 09 10